مبلمان

ساخت وبلاگ

تصمیم گرفته‌اید برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنید؟ تبریک می‌گویم! امیدوارم با خواندن این راهنمای تحصیل در اروپا برای یکی از بهترین تجربه‌های تحصیلی خود آماده شوید. اگر بخواهم از تجربه‌ی شخصی خود بگویم، تحصیل در خارج از کشور زندگی‌ام را کاملاً دگرگون کرد و در شکل گیری شخصیت امروزم تاثیر به سزایی داشت.

برای اینکه بدانید تجربه‌ی خوبی دارم، باید بگویم که سه تجربه‌ی تحصیل خارج از کشور دارم، به بیش از 27 کشور دنیا سفر کرده‌ام و به مدت دو سال در اروپا راهنمای تور بوده‌ام. برای همین می‌خواهم در این راهنمای تحصیل در اروپا دانش خود را در مورد همه‌ی چیزهای اروپا با شما در میان بگذارم و توصیه‌هایی در این رابطه برای شما داشته باشم. هر چیزی را که فکر می‌کنم برایتان مفید خواهد بود در این راهنمای تحصیل در اروپا مطرح خواهم کرد تا برای این تجربه‌ی هیجان‌انگیز و دگرگون کننده‌ی زندگی خود آماده شوید.

قبل از رفتن

در این مرحله از راهنمای تحصیل در اروپا باید تعیین کنید که مقصدتان کجاست. مطمئناً افرادی را می‌شناسید که تحصیلاتشان در خارج از کشور تمام شده و برگشته‌اند؛ یا داستان‌هایی از شهرهای مختلف اروپایی شنیده‌اید. باید بررسی کنید و ببینید چه چیزی برایتان از همه مهم‌تر است.

همچنین باید به بحث هزینه‌ها بیندیشید. اگر بودجه‌تان محدود است، خب پس شهرهایی مثل پاریس، لندن یا کپنهاگ را فراموش کنید. ترجیح می‌دهید در شهرهایی تحصیل کنید که چندان گردشگری نباشند و دانشجویان خارجی در آن‌ها کمتر باشد؟ یا دوست دارید در شهری بزرگ تحصیل و زندگی کنید که زندگی شبانه داشته باشد و دورتان پر از آدم باشد؟ همه‌ی این موارد به سلیقه و اولویت‌های شخصی مربوط می‌شود.

افرادی را می‌شناسم که در کوچک‌ترین شهرهای اسپانیا درس خوانده‌اند و عاشق آن شده‌اند. فرصت چندانی برای مسافرت نداشته‌اند اما وقتی به خانه برگشته‌اند، زبان اسپانیایی را مثل زبان مادری خود حرف می‌زدند. اما نکته‌ای که در این راهنمای تحصیل در اروپا باید مطرح کنیم این است که بیشتر دانشجویان شهرهای بزرگ‌تر را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال من در شهر رم درس خوانده‌ام و تجربه‌ای بی‌نظیر داشتم. با آدم‌های بی‌نظیری ملاقات کرده‌ام، زیاد سفر کردم و زبان ایتالیایی را هم به خوبی یاد گرفتم. پس اگر شما هم عاشق این هستید که در خارج از کشور تحصیلات خود را ادامه دهید، خوب پس دست به کار شوید و مقصد خود را انتخاب کنید. نگذارید چیزی شما را محدود کند.

ممکن است بعضی دانشگاه‌ها با سازمان‌های خاصی شریک باشند و رشته‌های خاصی را فقط در شهرهای خاصی ارائه کنند. این نباید جلوی شما را بگیرد. هزاران هزار انتخاب دارید. اگر شهری را که دانشگاه یا سازمان شما پیشنهاد می‌کند دوست ندارید، مرخصی بگیرید و به دنبال رشته مورد علاقه‌تان در شهری که دوست دارید بروید. فقط دقت کنید که رشته و دانشگاهی را انتخاب کنید که بعداً در کشورتان مورد تایید دانشگاه‌ها و وزارت علوم باشد.

انتخاب رشته

برای اینکه بتوانید برنامه و رشته‌ای را انتخاب کنید که تاثیر زیادی بر تحصیلات شما در خارج از کشور داشته باشد، در این راهنمای تحصیل در اروپا به چند سوالی اشاره می‌کنیم که باید در باره‌ی هر برنامه و رشته‌ای بپرسید.

  • آیا می‌توانید آپارتمانی را با دانشجویان خارجی دیگر شریک شوید یا اتاقی نزد خانواده‌ای بگیرید؟
  • آیا رشته‌ی انتخابی جمعه‌ها کلاس دارد؟
  • آیا این رشته سفرهای آخر هفته که هزینه‌ی آن در شهریه محاسبه شده باشد، دارد؟
  • آیا گرفتن کلاس زبان اجباری است؟
  • شهریه دانشگاه در مقایسه با دیگر موسسات خارجی چگونه است؟
  • آیا دانشگاه در مرکز شهر است؟
  • گزینه‌های اسکان دانشجویان در چه مکان‌هایی واقع شده‌اند؟
  • آیا انگیزه‌های دیگری برای انتخاب رشته و شهر مربوط وجود دارد؟ (مثلاً هزینه‌های حمل و نقل عمومی، بیمه‌ی مسافرت، طرح‌های غذایی و غیره)

از نظر من تنها چند جنبه واقعاً اهمیت دارند که ارزش کلی رشته را تعیین می‌کنند. مهم‌ترین نکته این است که رشته‌ای را انتخاب کنید که جمعه‌ها کلاس نداشته باشد و زمان و برنامه‌ی متنوعی داشته باشد. می‌دانم که اکثر افراد بدون تحقیق درباره‌ی مواردی که در این راهنمای تحصیل در اروپا مطرح کرده‌ام، ثبت نام دانشگاه خود را انجام می‌دهند. اما پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها با فرستادن یکی دو ایمیل به دانشگاه میسر می‌شود. پس از قبل برنامه ریزی کنید، پاسخ این پرسش‌ها را بگیرید و رشته‌ای را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهایتان باشد.

بستن بار سفر

از آن آدم‌هایی نباشید که تمام کمد لباسشان را با خودشان می‌برند. اصلاً لازم نیست این کار را بکنید و بعداً هم افسوسش را خواهید خورد. پیشنهاد من در این راهنمای تحصیل در اروپا این است که برای هر نوع شرایط آب و هوایی وسایل لازم را بردارید. احتمال باران، برف و سفر به مناطق گرم‌تر وجود دارد. آماده باشید اما برای هر وضعیت آب و هوایی، نیازی نیست 5 دست لباس بردارید.

همچنین یادتان باشد که در تمام شهرهای بزرگ اروپایی، یک H&M پیدا می‌شود و می‌توانید با قیمت مناسب هر لباسی که لازم داشتید تهیه کنید. بیشتر خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند یک چمدان بزرگ، یک چمدان کوچک کابین و یک کیف لوازم شخصی (کوله پشتی یا کیف دستی یا کیف رودوشی) همراه داشته باشید. سعی کنید از تمام ظرفیت خود استفاده نکنید چون قطعاً در کشور مقصد نیز خریدهایی خواهید کرد؛ از سوغاتی گرفته تا چیزهای دیگر، پس برای زمان برگشت هم جا نگه دارید.

مسائل مالی

صادقانه بگوییم، تحصیل در اروپا و همچنین سفر به اروپا گران است. برای همین است تعداد کمی آنقدر خوش شانس هستند که این سفر فوق العاده را تجربه کنند. من برای اینکه بتوانم برای تحصیل به رم بروم، وام دانشجویی گرفتم اما ارزشش را داشت. البته من کار هم داشتم و پول جمع می‌کردم تا بتوانم تا حد امکان سفر کنم. پدر و مادرهای بسیاری وقتی فرزندانشان را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند، حسابی سخاوتمند می‌شوند اما این امر در مورد همه صادق نیست. بنابراین هدف توصیه‌های این بخش از راهنمای تحصیلی بیشتر افرادی است که از این موهبت برخوردار نیستند. برای افرادی که بودجه‌ی محدودی دارند، توصیه می‌کنم که بودجه‌ی هفتگی خود را برنامه‌ریزی کنند و دقیقاً بدانند در کجا چقدر خرج خواهند کرد تا از دردسرهای مالی آینده جلوگیری کنند.

فرایند ویزا

توصیه‌یمهمی که در این راهنمای تحصیل در اروپا می‌توانم برای شما داشته باشم این است که از لحاظ زمانی، درخواست ویزای خود را درست برنامه‌ریزی کنید. همچنین قبل از مراجعه برای قرار خود کنسولگری، چندین بار چک کنید تا تمام مدارک مورد نیاز برای ویزا را همراه داشته باشید.

لوازم الکترونیکی و عکاسی

لوازم الکترونیکی در اروپا خیلی گران است بنابراین هر چه لازم دارید به همراه داشته باشید. اگر اهل عکاسی هستید، تمام لوازم مورد نیاز عکاسی را همراه داشته باشید. شارژر، کارت حافظه، لنز و غیره را حتماً با خود ببرید.

نوشتن وبلاگ و خاطرات

قبل از سفر به اروپا برای تحصیل شاید فکر کنید مدت زیادی از خانه دور خواهید ماند. اما حقیقت این است که زمان مثل برق می‌گذرد. من شخصاً افسوس می‌خورم که نوشتن وبلاگم را قبل از رفتن به رم شروع نکرده بودم. بنابراین در این راهنمای تحصیل در اروپا به شما توصیه می‌کنم که این کار را انجام دهید. وبلاگی درست کنید و سفرتان را در آن بنویسید. وقتی بیست سال بعد به آن نگاه بیندازید، خوشحال می‌شوید که این کار را کرده‌اید. اگر دوست ندارید وبلاگ بنویسید، دفتر روزانه‌ای تهیه کنید و اتفاقا و خاطرات خود را هفته‌ای یک بار در آن یادداشت کنید.

آمادگی‌های لازم

همیشه اسکن و کپی پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. شماره‌های مهم را جایی یادداشت کنید. دو کپی جداگانه داشته باشید یک نسخه را هم به خودتان ایمیل کنید.

سفر

«اگر بیست و دو سال دارید، از لحاظ جسمی سالمید، تشنه‌ی یادگیری و بهتر شدن هستید، سفر کنید- به هر کجا که می‌توانید و هر چقدر که در توان دارید. اگر مجبورید روی زمین بخوابید. ببینید مردم چگونه زندگی می‌کنند، چه می‌خورند، چگونه غذا می‌پزند. هر جا که رفتید از مردم آنجا بیاموزید.» آنتونی بوردن

این یکی از نقل قول‌های مورد علاقه‌ام است. فکر می‌کنم به خوبی حرف دلم را می‌زند. تا جایی که می‌توانید سفر کنید و از زمان خود در خارج از کشور استفاده کنید. زمان سریع می‌گذرد و هر سفری تجربه‌ها و خاطرات منحصر به‌فردی برای شما به ارمغان خواهد آورد، چیزهایی که هرگز فراموش نخواهید کرد. اروپا برای سفر کردن عالی است و با خطوط هوایی ارزان‌قیمت، شرکت‌های اتوبوسرانی و آژانس‌های مسافرتی به صرفه‌ی آن، می‌توانید از مدت اقامت خود در اروپا نهایت استفاده را ببرید.

امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مد نظر قرار دهید. بگذارید رک بگویم، از خودتان حماقت نشان ندهید. عقل و درایت خود را به کار گیرید. من شخصاً وقتی مسئولانه رفتار می‌کردم، در هیچ یک از شهرهای اروپا به مشکل برخورد نکردم.

جیب‌بری در اروپا خیلی رایج است. اما به سادگی می‌توانید از آن اجتناب کنید. توصیه‌ی همیشگی من، چه در این راهنمای تحصیلی در اروپا چه در خارج از آن این است که پارانوید باشید. وقتی در جمعیتی شلوغ هستید، باید تصورتان این باشد که همه می‌خواهند جیبتان را بزنند. مطمئن شوید که کیف پول و تلفن موبایلتان در جای امنی قرار دارند. نزدیک به دیگران نایستید. اگر در متروهای شلوغ، رستوران‌ها، ایستگاه‌های قطار و غیره پارانوید باشید، قربانی جیب‌بری نخواهید شد.

تحصیل

صبر کنید ببینم، پس واقعاً باید موقعی که خارج از کشور هستید، واقعاً درس بخوانید؟ بله.

به شما دروغ نخواهم گفت، ترم تحصیل‌ام در اروپا در واقع یکی از سخت‌ترین ترم‌های کل تحصیلاتم بود. البته برنامه‌ی سختی را انتخاب کرده بودم و 16 واحد درسی داشتم. استادان نیز در مورد دادن تکالیف زیاد و مهلت تحویل کار، خیلی دست و دلباز بودند. اما در این راهنمای تحصیل در اروپا می‌خواهم صادق باشم و رازی را با شما در میان بگذارم. استادانتان می‌خواهند که سفر کنید. می‌خواهند اروپا را بگردید، با آدم‌های جدید آشنا شوید و فرهنگ‌های مختلف را بشناسید. از طرف دیگر نیز می‌خواهند چیز یاد بگیرید. در بیشتر دوره‌ها و کلاس‌ها، تعداد غیبت‌های محدودی دارید. از این غیبت‌ها استفاده کنید. اگر در یک روز چهارشنبه پرواز ارزانی پیدا کردید، از کلاس‌های پنجشنبه بگذرید و سوار هواپیما شوید. بعدا فرصت برای انجام تکالیف پیدا می‌کنید. از لحظه استفاده کنید.

زندگی شبانه

شهرهای معروف اروپایی از زندگی شبانه برخوردار هستند و هر هفته رویدادهای متعددی برگزار می‌شود. از این رویدادها استفاده کنید و داخل شهر بروید و با فرهنگ مردم آن آشنا شوید. نگاه مردم اروپا به دانشجویان خارجی جالب است، دوست دارند که با شما آشنا شوند و به پرسش‌های شما پاسخ دهند. توصیه من به شما در این راهنمای سفر این است سعی کنید دوست پیدا کنید.

زبان

حالا که در کشوری خارجی هستید، حتماً زبانشان را یاد بگیرید، دست کم مبانی آن را باید بیاموزید. خود من وقتی با دانشجویانی حرف می‌زنم که یک ترم در فلورانس تحصیل کرده‌اند و تنها سلام و خداحافظ و متشکرم را یاد گرفته‌اند، افسوس می‌خورم. حرف زدن به زبانی دیگر خوش می‌گذرد. مردم آن کشور هم قطعاً تلاش شما را ستایش خواهند کرد. بیشتر رشته‌ها کلاس زبان اجباری دارند که به نظر من فرصت خیلی خوبی است. اگر تلاش کنید می‌توانید خیلی سریع واژگان جدید و اصطلاحات رایج را یاد بگیرید.

پس انداز کردن

در دو سه هفته‌ی اول اقامت خود در اروپا، احتمالاً عقل از کف می‌دهید و برنامه‌ریزی‌ای که برای بودجه خود کرده بودید، کاملاً از ذهنتان پاک می‌شود. بعد حساب بانکی‌تان را چک می‌کنید و متوجه می‌شوید که وقت آن است که تلاش کنید و جلوی خود را بگیرید. دیگر باید هزینه‌هایتان را کنترل کنید. در این قسمت از راهنمای تحصیل در اروپا، چند راه برای پس انداز پول به شما پیشنهاد می‌دهم:

  • دیگر بیرون غذا نخورید. اگر تمام وعده‌های غذایی‌تان را خودتان درست کنید، پول زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد. هر کاری هم که نتوانید انجام دهید، دیگر یک آب جوشاندن و ریختن مقداری پاستا در آن کاری ندارد. از طرفی دیگر به سنی رسیده‌اید که بتوانید چند مدل غذا بپزید. آشپزی را شروع کنید. اگر به آشپزی عادت کنید، برایتان ساده می‌شود و پول بیشتری پس انداز می‌کنید و می‌توانید بیشتر سفر بروید.
  • تاکسی سوار شدن را فراموش کنید. مگر در مواقع واقعاً اضطراری، وقتی می‌توانید با وسایل نقیله عمومی به موقع به مقصد برسید، نیازی ندارید پولتان را برای تاکسی هدر دهید. پیاده بروید. شما در اروپا هستید، پس پیاده‌روی کنید.
  • وسایل بلا‌استفاده نخرید. می‌دانید منظورم چیست. هر وقت خواستید کیف پولتان را در بیاورید، از خودتان بپرسید: این خرید واقعاً ضروری است؟

یک طرح تلفن ارزان قیمت تهیه کنید و فقط برای مدت زمانی که مکالمه می‌کنید پول بپردازید. می‌توانید طرح اینترنت هم بگیرید. تازه می‌توانید از اپلیکیشن‌های پیام رسان مثل واتس اپ و وایبر نیز استفاده کنید.

رفت و آمد روزانه

وقتی سرتان خیلی شلوغ نیست، از روزهای هفته‌ی خود استفاده کنید. فرقی ندارد در کدام شهر هستید، مطمئناً جاهای مختلف و فعالیت‌های زیادی هست که می‌توانید کشف کنید. از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید. بعد از کلاس مستقیم به خانه نروید و وقت خود را با تماشای تلویزیون یا چرت زدن تلف نکنید. بیرون بروید. فعال باشید. به ساحل‌های نزدیک بروید. در شهر پیاده‌روی کنید. بگردید و بروید.

تعطیلات پاییز و بهار

برای این‌ها از قبل برنامه‌ریزی کنید. از تعطیلات طولانی مدت 11 روزه‌ی خود بهره‌ی کامل ببرید و تا جایی که می‌توانید بگردید اما خب این شاید برای من جالب باشد. بعضی افراد نیز هستند که برخلاف نویسنده‌ی این راهنمای تحصیلی در اروپا ترجیح می‌دهند فقط یکی دو جا را ببینند و بقیه‌ی وقت خود را استراحت کنند. اگر می‌خواهید سفر کنید، از قبل برایش برنامه داشته باشید. پروازها و هتل خود را رزرو کنید. اینطوری می‌توانید وقتی بقیه برای رزرو هواپیما و غیره دچار ترس و وحشت شده‌اند، راحت بنشینید و به آن‌ها بخندید.

تماس با خانواده و دوستان

افراد زیادی را می‌شناسم که برایشان سخت است مدت طولانی از خانواده و دوستان خود دور باشند. اما یک چالش برایتان می‌گذارم؛ تماس‌های خود را محدود کنید. با دوستان جدیدی که پیدا کرده‌اید وقت بگذرانید. بدیهی است که پدر و مادرتان نگران خواهند شد، پس با آن‌ها در تماس باشید و اطلاعات برنامه‌ی تمام سفرهایتان را به آن‌ها بدهید اما هر روز با آن‌ها در اسکایپ حرف نزنید!

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 231 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:46

ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا در سال 2019 شامل 7 کشور اعلام شد. قطعاً می‌دانید که دریافت مدرک تحصیلی در خارج از کشور، یک موفقیت عالی و یک تجربه‌ی منحصر به فرد است و باعث تغییر زندگی شما می‌شود. اما در بیش‌تر مواقع، تحصیل در خارج از کشور به هزینه‌ی زیادی نیاز دارد. اگر شما می‌توانستید گزینه‌ی «هزینه‌های بالا» را حذف کنید، چه تصمیمی می‌گرفتید؟ احتمالاً خیلی سریع برای تحصیل در خارج آماده می‌شدید. بنابراین خوب است که با ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا آشنا شوید. شاید بخواهید مدرک کارشناسی ارشد خود را در یکی از کشورهای اروپایی دریافت کنید.

در ادامه به معرفی ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا می‌پردازیم. در این کشورها شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌های زندگی پایین‌تر از سایر کشورهای پیشرفته در دنیاست. بنابراین اگر دانشجوی کارشناسی هستید و یا در حال آماده شدن برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد هستید، می‌توانید یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا را انتخاب کنید.

 ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا

ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. این کشور برای زندگی و سفرهای توریستی از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. با توجه به این‌که ایتالیا از جمله کشورهای توریستی اروپایی است که جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد، جای تعجب ندارد که سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی و گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا در ایتالیا قرار دارند. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب کنند. شهریه و هزینه‌ی زندگی در این کشور پایین است. به‌طوری که متوسط شهریه در دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا بین 850 تا 1000 یورو در سال است. همچنین کل هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ در این کشور بین 700 تا 1100 یورو در ماه است.

در شهرهای دانشجوییِ ایتالیا از جمله پیزا، پادوا و تورین، هزینه‌های زندگی بین 600 تا 950 یورو در ماه است. هزینه‌های اقامت دانشجویان بین‌المللی در این کشور شامل محل سکونت، غذا، حمل‌ونقل عمومی، مسافرت‌های محلی و سرگرمی است

اسپانیا کشور آفتاب درخشان و مردمی مهربان

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا اسپانیا است. این کشور به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای، مردم مهربان و مهمان‌نواز، قیمت‌های مناسب، بهداشت و امنیت، به‌ عنوان یکی از مقاصد مهم داوطلبان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد شناخته شده است. هر سال تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی برای ادامه‌ی تحصیل راهی این کشور می‌شوند. در اسپانیا بیش از 70 دانشگاه قدیمی و جدید وجود دارد که می‌توانید براساس رشته‌ی مورد نظر خود، یکی را انتخاب کنید.

متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه در اسپانیا در حدود 1.000 یورو در سال است که این مقدار برای دانشگاه‌های دولتی و برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. کل هزینه‌های زندگی در این کشور بین 600 تا 1000 یورو در ماه است. این هزینه جهت تامین غذا، حمل‌ونقل شهری و فعالیت‌های اجتماعی است. در برخی از شهرهای اسپانیا هزینه‌ی اقامت بالاتر از این مقدار است.

  1. آلمان کشوری با آموزش باکیفیت

آلمان یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. همچنین این کشور یکی از برترین مقاصد تحصیل در اروپا نیز محسوب می‌شود. زیرا دانشگاه‌های آلمان به‌ دلیل داشتن شرایط تحصیلی هم‌گام با استانداردهای جهانی و فرصت‌های تحقیقاتی برتر، شهرت زیادی دارند.

در این کشور بیش از 300 دانشگاه فعالیت دارند که 10 دانشگاه‌ آن در بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید از بین 900 رشته، مدرک کارشناسی ارشد خود را از بین یکی از دانشگاه‌های این کشور انتخاب کنید. گرچه هزینه‌ی زندگی در برخی از شهرهای آلمان در مقایسه با سایر شهرهای اروپا بیش‌تر است، با این وجود باید آلمان را از نظر میزان شهریه‌ی دانشگاه یک کشور مقرون‌به‌صرفه به‌شمار آورد.

در دانشگاه‌های دولتی آلمان هیچ شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تحصیل به‌صورت کاملاً رایگان است. هزینه‌های زندگی در آلمان بین 700 تا 1100 یورو در ماه است. این هزینه‌ها شامل اقامت، تهیه‌ی غذا، فعالیت‌های اجتماعی و حمل‌ونقل عمومی است.

فرانسه مهد فرهنگ و ادبیات در اروپا

کشور فرانسه یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا است. این کشور برای دانشجویانی که عاشق فرهنگ و ادبیات فرانسه هستند، یک مقصد تحصیلی بی‌نظیر است. فرانسه با وجود داشتن چندین مؤسسه‌ی آموزش عالی که در بیش از چهل شهر قرار دارند، یک کشور‌ ارزان‌قیمت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می‌شود.

متوسط ​​شهریه در فرانسه بین 200 تا 300 یورو در سال است و کل هزینه‌های زندگی در این کشور بین 700 تا 950 یورو در ماه است. مخارج زندگی در این کشور شامل مسکن، غذا، سفرهای محلی، سرگرمی و حمل‌ونقل است. توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع دکتری مهندسی و یا پزشکی از این مقدار بیش‌تر است و بین 450 تا 600 یورو در سال است.

لیتوانی یک پیشنهاد عالی برای تحصیل در اروپا

لیتوانی نیز در ردیف ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا محسوب می‌شود. این کشور اروپایی که در دنیا کمتر شناخته شده است، سالانه پذیرای بیش از 3 هزار دانشجوی بین‌المللی است. در این کشور بیش از 15 مؤسسه‌ی آموزش عالی و معتبر بین‌المللی فعالیت دارد. در تعداد زیادی از آن‌ها، تحصیل به زبان انگلیسی است. به ‌همین دلیل بسیاری از دانشجویان ‌بین‌المللی برای مقطع کارشناسی ارشد خود لیتوانی را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌های لیتوانی به جنبه‌های تئوریکی و عملی آموزش اهمیت زیادی می‌دهند. از سوی دیگر این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند که در کارهای آموزشی، حرفه‌ای یا علمی/عملی شرکت کنند. متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در لیتوانی بین 1.500 – 3.000 یورو در سال و هزینه‌های کل زندگی در یک ماه بین 120 تا 200 یورو است. هزینه‌های زندگی در تمامی شهرهای لیتوانی کمترین نرخ را در اروپا به خود اختصاص داده است. مخارج زندگی ذکر شده در این کشور شامل اقامت، غذا، فعالیت‌های اجتماعی و حمل و نقل عمومی است.

مجارستان کشوری زیبا در اروپای شرقی

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا مجارستان است. این کشور با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیل، هزینه‌های نسبتاً پایینی برای تحصیل دارد. دانشجویان بین‌المللی در مجارستان می‌توانند از شرایط تحصیل عالی و استاندارد برخوردار شوند. متوسط ​​شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در این کشور بین 1000 تا 3000 یورو در سال و کل هزینه‌های زندگی در یک ماه بین 350 تا 500 یورو است.

هزینه‌های زندگی در مجارستان شامل مسکن، غذا، مسافرت، سرگرمی و فعالیت‌های اجتماعی است. مجارستان دارای 5 دانشگاه با رتبه‌های برتر جهانی است که برای یک کشور کوچک اروپایی مثل مجارستان، فوق‌العاده است. از نظر مطالعات بین‌المللی و کیفیت آموزش نیز دانشگاه‌های این کشور دارای استانداردهای جهانی هستند.

پرتغال کشوری با جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر

یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای تحصیل کارشناسی ارشد در اروپا، پرتغال است. این کشور دارای 5 دانشگاه در بین برترین دانشگاه‌های جهان است. پرتغال در کنار داشتن مقاصد جذاب گردشگری برای جذب دانشجویان بین‌المللی، از دیرباز در زمینه‌ی آموزش عالی و پژوهش نیز از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است.

میانگین شهریه‌ی دانشگاه‌های دولتی در این کشور بین 1000 تا 1.500 یورو در سال است. جالب است بدانید که در پرتغال دریافت مدرک کارشناسی ارشد نسبت به مدرک کارشناسی، ارزان‌تر است. کل هزینه‌های زندگی نیز در این کشور بین 500 تا 750 یورو است. این هزینه‌ها شامل اقامت، غذا و سرگرمی و تفریح است.

در آخر

تحصیل در خارج از کشور می‌تواند موقعیت اجتماعی، شغلی و مالی شما را به‌طور کلی تغییر دهید. با این وجود شما مجبور نیستید یک کشور گران‌قیمت را برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب کنید. باید با توجه به بودجه و سرمایه‌ی خود، ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا را انتخاب کنید تا تنها نگران موفقیت تحصیلی خود باشید. این 7 کشور از نظر آموزش عالی، از استانداردهای جهانی برخوردارند و در عین حال به دلیل پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی، می‌توانند آینده‌ی شما را به گونه‌ی دیگر رقم بزنند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 233 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:38

برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان، آزمون‌های زبان انگلیسی می‌توانند به مانعی بسیار دشوار تبدیل شوند. یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور، یعنی اروپا، دانشگاه‌های متعددی دارد که می‌توانید در آن‌ها بدون داشتن مدرک آیلتس تحصیل کنید. دانشجویان سرتاسر دنیا می‌توانند در اروپا به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما نمره‌ی آیلتس یا آزمون‌های دیگر مشابه آن را ارائه نکنند. البته شرایط دیگری وجود خواهد داشت که جای این مدارک را برای اثبات مهارت زبانی خواهند گرفت. با هم نگاهی به کشورها و دانشگاه‌هایی در اروپا می‌اندازیم که می‌توانید در آن‌ها بدون داشتن مدرک آیلتس ادامه تحصیل دهید.

کشورهایی که به شما اجازه می‌دهند در اروپا بدون مدرک آیلتس تحصیل کنید

1. تحصیل در فرانسه بدون مدرک آیلتس

کشور فرانسه به خاطر گردشگری، هنر و فرهنگ خود معروف است. اما فقط این نیست، فرانسه یکی از با پرستیژترین کشورهای اروپایی برای ادامه‌ی تحصیل است. در فرانسه رشته‌های بسیاری وجود دارد که دانشجویان برای ادامه‌ی تحصیل در آن‌ها نیازی به ارائه‌ی مدرک آیلتس یا دیگر آزمون‌های زبان ندارند. بنابراین، می‌توانید بدون داشتن مدرک آیلتس درخواست ویزای دانشجویی دهید. چند دانشگاه فرانسه که از شما مدرک آیلتس نمی‌خواهند به شرح زیر هستند:

  1. مدرسه‌ی کسب و کار امریکایی، پاریس
  2. EBS پاریس
  3. مدرسه‌ی تحصیلات عالی علوم کامپیوتر EPITA
  4. مدرسه‌ی مهندسان ESAIP
  5. مدرسه‌ی کسب و کار رن ESC، فرانسه

به جای مدرک آیلتس، دانشگاه از شما مصاحبه‌ی سمعی بصری می‌گیرد. همچنین اگر مدرکی داشته باشید که تحصیلات قبلی خود را به زبان انگلیسی انجام داده‌اید، دانشگاه از شما می‌پذیرد.

2. تحصیل در آلمان بدون مدرک آیلتس

غول تولید اروپا یکی از به صرفه‌ترین کشورهای جهان است؛ البته اگر در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنید. همچنین یکی از بهترین کشورهای اروپا برای کار و تحصیل است. چند دانشگاه در آلمان هستند که از دانشجویان نمره‌ی آیلتس نمی‌خواهند، البته به شرط آنکه تحصیلات قبلی‌تان را به زبان انگلیسی تکمیل کرده باشید. در این صورت دانشجویان باید مدرکی دال بر مهارت زبانی خود نشان دهند. چند دانشگاه آلمان که می‌توانید بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس در آن تحصیل کنید عبارتند از:

  1. دانشگاه کوبلنز و لاندائو (University of Koblenz and Landau)
  2. دانشگاه انگلیسی علوم کاربردی (Hochschule Esslingen)
  3. دانشگاه فناوری براونشویگ (TU Braunschweig)

. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک آیلتس

کشور غذا و مد یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که می‌توانید برای خودداری از شرکت در آزمون آیلتس در آن تحصیل کنید. ایتالیا چند دانشگاه مطرح دارد که به آن‌ها افتخار می‌کند و فرایند بولونی (bologna process) نیز که در تلاش برای یکپارچگی آموزش عالی اروپا انجام شد، نام خود را از یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا گرفت که در ایتالیا قرار دارد. بعضی از دانشگاه‌های ایتالیا، مثل آلمان، به شما اجازه می‌دهند در صورتی که تحصیلات قبلی‌تان به زبان انگلیسی بوده است، بدون ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس در آن‌ها درخواست پذیرش دهید.

کشورهای دیگری که می‌توانید بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس در آن‌ها تحصیل کنید:

بلژیک: در دانشگاه گنت (Ghent University) بلژیک داوطلبان مجبور به ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس به‌عنوان شرط پذیرش نیستند. تنها معیار زبان برای واجد شرایط پذیرش شدن این است که مدرکی ارائه کنند که نشان دهد یک سال در موسسه‌ای تحصیل کرده‌اند که در آن زبان تدریس زبان انگلیسی بوده است.

لهستان: در دانشگاه جاگیلونیان لهستان (Jagiellonian University) که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپاست، دانشجویان می‌توانند بدون ارائه‌ی مدرک آیلتس درخواست پذیرش دهند؛ فقط باید زبان آموزش در دوره‌ی قبلی‌شان زبان انگلیسی بوده باشد.

سوئد: دانشگاه‌های سوئد، مثل دانشگاه لوند (Lund University) و اوپسالا (Uppsala) نمره‌ی آیلتس را به عنوان یکی از شروط دوره می‌خواهند اما اگر دوره‌ی تحصیلی قبلی‌تان به زبان انگلیسی بوده باشد، از این شرط معاف خواهید شد.

 

درست است که می‌توانید بدون داشتن نمره‌ی آیلتس در یک دانشگاه خوب اروپایی تحصیل کنید، اما باید درک خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید. باید بتوانید در سطح متوسط انگلیسی را درک و صحبت کنید. اگر درسی باشد که به زبان انگلیسی تدریس و ارزیابی می‌شود، دانشجویان باید بتوانند زبان آن را بفهمند. برای اینکه مدرک زبان آیلتس ندهید، دانشگاه امکان ارزیابی از طریق مصاحبه‌ی سمعی و بصری یا ارائه‌ی مدرکی دال بر اینکه تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی انجام شده است را دارد. گاهی نیز برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان کلاس‌های مبانی زبان برگزار می‌شود تا مهارت‌های زبانی‌شان بهبود یابد. جدای از این موارد، برخی رشته‌ها در اروپا هستند که شرایط زبانی متفاوتی می‌طلبند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 243 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:33

انتخاب صحیح یک کشور اروپایی برای تحصیل در سال 2019 : همۀ شمایی که قصد تحصیلات خارج از کشور را دارید بهتر است به کشوری در اروپا فکر کنید، حتی اگر خودتان اروپایی هستید. چرا؟ چون اروپا قدیمی‌ترین قارۀ جهان است و هر کشور با ویژگی‌های منحصر به فرد در دل تاریخ ریشه دارد. صرف نظر از اینکه کدام کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنید، همیشه چیزی جدید و جالب پیدا می‌کنید.

به علاوه، اگر کارشناسی ارشد بخوانید، قطعا زبان جدیدی هم می‌آموزید. رازهای فرهنگ جدید و متفاوت را کشف می‌کنید و جذاب‌تر از همه اینکه، بسیاری از نقاط گردشگری جذاب دنیا را می‌بینید.

از نظر مزایای تحصیلی، بسیرای از کشورهای اروپا، مهد دانشگاه‌های بزرگ جهان هستند. دانش‌جویان می‌توانند از محیط‌های حمایت‌گر و چندفرهنگی بهره‌مند شوند و همیشه می‌توانید برنامه‌ای انگلیسی بیابید. در بعضی از موارد، حتی نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید. ولی کدام کشور‌های اروپایی بهترین مقاصد تحصیلی هستند؟

12 تا از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیلات

به غیر از دانشگاه‌های بریتانیا که برای مدارک انگلیسی‌شان در بین عموم شناخته‌ شده‌اند و در کنار تعداد رو به افزایش دانشجویان بین‌‌المللی، بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی، دوره‌های تحصیلی دارند که کاملا یا تا حدی به زبان انگلیسی است. خبر خوبی که برایتان داریم این است که هر سال، تعداد دانشگاه‌های برتر اروپایی که دوره‌های انگلیسی دارند بیشتر و بیشتر می‌شود.

لیستی که در ادامه خواهید دید، تعدادی از برترین کشور‌ها و شهر‌های اروپایی هستند که می‌توانید با سفر به آن‌ها همزمان از تحصیلات مناسب و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز لذت ببرید:

تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد در آلمان

چه بخواهید در برلین درس بخوانید، چه مونیخ، چه کلن، چه فرانکفورت یا هر کدام دیگر از شهر‌های آلمان، می‌توانید مطمئن باشید که تحصیلاتی با استاندارد‌های بسیار بالا خواهید داشت. به اضافۀ امکانات پژوهشی سطح یک بین‌المللی. دانشگاه‌های آلمان، برای عملکرد آکادمیک‌شان شهرت جهانی دارند، تسهیلات دانشجویی مدرن و نرخ بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها زبان‌زد است. آلمان مهد برخی از برترین دانشگاه‌های جهان است، هم از منظر آموزش عالی و هم رضایت دانش‌جویان.

به علاوۀ همۀ این‌ها، فاکتور مهم دیگری که باعث محبوبیت جهانی آلمان در بین دانشجویان شده، این حقیقت است که دانشگاه‌های این کشور هیچ هزینه‌ای برای تحصیلات دریافت نمی‌کنند.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 227 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:29

8 کشور ارزان اتحادیه‌ی اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در سال 2019 : یکی از مفیدترین اطلاعاتی که به عنوان یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در اروپا بدان نیاز خواهید داشت این است که یاد بگیرید چگونه از پس زندگی خودتان بر بیایید و بودجه‌تان را مدیریت کنید. تحصیل در خارج از کشور معمولاً گران است برای همین در اینجا سعی می‌کنیم راهنمایی‌هایی در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا به شما بدهیم. برای این منظور هشت کشور اتحادیه اروپا را معرفی می‌کنیم که هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن‌ها مناسب‌تر هستند.

1. اسپانیا- کشوری که خورشید همیشه در آن می‌درخشد

یکی از دوستانه‌ترین مقاصد برای دانشجویان، اسپانیای پر سر و صدا و آفتابی است. در بین کشورهای اروپایی دانشگاه‌های اسپانیا کمترین شهریه را از دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا می‌گیرند که رقمی بین 750 تا 2100 یورو در سال است. یک دانشجوی مقطع کارشناسی می‌تواند در بیشتر شهرهای اسپانیا با بودجه‌ای بین 650 تا 1100 یورو در ماه، زندگی کند. بهترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در اسپانیا عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و طراحی
  2. کارشناسی علوم سیاسی
  3. کارشناسی کسب و کار

2. لهستان- مهد برندگان جایزه‌ی نوبل

یکی از افتخارات لهستان این است که حداقل 17 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل دارد و این فقط یکی از بیشمار حقیقت جالب در مورد این کشور است که احتمالاً از آن بی‌خبر بودید. اگر این کشور ارزان عضو اتحادیه‌ی اروپا را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنید، می‌توانید بیشتر این حقایق هیجان انگیز را کشف کنید.

هزینه‌های زندگی در لهستان به طرز حیرت انگیزی پایین هستند و بین 400 تا 700 یورو در ماه برآورد می‌شوند. اگر به زبان لهستانی مسلط نیستید و همچنین اهل هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیز نیستید، شهریه‌ی دانشگاهتان برای رشته‌های مقطع کارشناسی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، به طور متوسط 2000 یورو در سال خواهد بود. چند مورد از پر طرفدارترین رشته‌هایی که می‌توانید برای مقطع کارشناسی در لهستان انتخاب کنید به شرح زیر هستند:

  1. کارشناسی مهندسی
  2. کارشناسی علوم کامپیوتر
  3. کارشناسی مدیریت

3. یونان- حس می‌کنید موقع تحصیل به تعطیلات رفته‌اید

یونان مهد علوم و فلسفه است و هنوز مطابق شهرت تاریخی و باستانی‌اش زندگی می‌کند. امروزه تحصیل در یونان یعنی آرام و بدون شتاب باشید و به خودتان فرصت دهید به چیزی که در کلاس یاد گرفته‌اید فکر کنید. علاوه بر این‌ها، همه چیز در یونان از لحاظ هزینه مناسب است.

هزینه‌های زندگی دانشجویی در یونان حدود 500 یورو در ماه است اما ممکن است به حدود 700 یورو در ماه نیز برسد.

برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا شهریه‌ی ثبت نام در مقطع کارشناسی وجود ندارد اما برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا، میانگین هزینه‌ی ثبت نام 1500 یورو در سال است که رقم خیلی خوبی است.

اگر می‌خواهید فرصت تحصیل در خارق‌العاده‌ترین کشور را از دست ندهید، کشوری که نیاز نیست در آن نگران هزینه‌های تحصیل خود باشید، چند رشته‌ی پر طرفدار یونان را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کارشناسی مدیریت کسب و کار
  2. کارشناسی گردشگری و اوقات فراغت
  3. کارشناسی روابط بین‌الملل
تحصیل در آلمان

4. آلمان- تحصیلات عالی رایگان برای همه

راز تحقیقات و نوآوری سطح بالای آلمان در تحصیلات دانشگاهی رایگان این کشور است- آن هم برای همه. در آلمان فرقی ندارد اهل کدام کشور باشید؛ در هر صورت در دانشگاه‌های دولتی نیاز به پرداخت هزینه ندارید. این خود به تنهایی خبر خیلی خوبی محسوب می‌شود. چیزی که این وضعیت را مناسب‌تر و جذاب‌تر می‌کند این است که هزینه‌ی زندگی در آلمان 800 یورو در ماه است. بی دلیل نیست که دانشجویان خارجی بسیاری آلمان را برای تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می‌کنند. از جمله رشته‌های محبوب مقطع کارشناسی در آلمان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. کارشناسی کسب و کار
  2. کارشناسی علوم اقتصادی
  3. کارشناسی مهندسی

5. ایتالیا- زندگی همراه با خوشگذرانی را تجربه کنید

ایتالیا کشوری با میراث فرهنگی غنی است و مقصد تحصیل خیلی راحتی برای دانشجویان خارجی است. تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان حدود 1000 یورو در سال هزینه در بر خواهد داشت اما برخی رشته‌ها ارزان‌تر و برخی دیگر گران‌تر هستند. اگر شهری دانشجویی را انتخاب کنید، زندگی در ایتالیا برایتان به صرفه‌تر خواهد بود چون هزینه‌ی زندگی بین 650 تا 950 یورو در ماه متغیر است. پس حتماً این نکته را بررسی کنید. بعضی رشته‌های محبوب در این کشور عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و معماری
  2. کارشناسی کسب و کار
  3. کارشناسی علوم اقتصادی

6. اتریش- تحصیل در کشور آهنگسازان و خودروسازان معروف

اتریش زادگاه آهنگسازان به نامی چون موتزارت و بتهوون یا خودروسازان مشهوری چون فردیناند پورشه است. از پایین بودن هزینه‌های زندگی و شهریه‌ی دانشگاه در این کشور شگفت زده خواهید شد. هزینه‌ی زندگی در اتریش بین 800 تا 1200 یورو در ماه است.

اگر اهل کشوری از اتحادیه‌ی اروپا باشید که خوش به حالتان چون در دانشگاه‌های دولتی اتریش نیازی به پرداخت شهریه ندارید. اگر از کشوری هستید که عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست، باید بین 750 تا 1450 یورو در ماه شهریه‌ی دانشگاه بپردازید. اما خب اگر برخی رشته‌های کارشناسی اتریش را در نظر بگیرید، رقم خوبی است:

  1. کارشناسی موسیقی
  2. کارشناسی کسب و کار

7. فنلاند- هنر سازماندهی کارآمد را بیاموزید

فنلاند یکی از سازمان یافته‌ترین کشورهای اتحادیه‌ی اروپاست. از آنجا که در دانشگاه‌های این کشور بیش از 400 رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، مقصد خیلی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل است. دلیل دیگری که دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی به فنلاند جذب می‌شوند این است که هزینه‌های زندگی در این کشور منطقی است- با بودجه‌ای بین 700 تا 1100 یورو در ماه می‌توانید در این کشور زندگی کنید.

تمام دانشگاه‌های دولتی فنلاند برای دانشجویان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا رایگان هستند و شهریه برای دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه‌ی اروپا از 1500 یورو شروع می‌شود. اما حواستان باشد! این شهریه‌ها ممکن است تا 16000 هزار یورو در ماه نیز برسند، بنابراین وقتی به دنبال رشته‌ای می‌گردید دقت کنید. همچین تحقیقات کوچکی انجام دادیم و به لیست چند رشته‌ی مقطع کارشناسی رسیدیم که بهترین نسبت کیفیت و هزینه را دارند:

  1. کارشناسی کسب و کار بین‌الملل
  2. کارشناسی هنرهای تصویری

8. فرانسه- از تحصیل در کشور نوآوری و گردشگری لذت ببرید

فرانسه یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان است و نوآوران بسیاری اهل این کشور هستند. فرانسه برای کسانی که می‌خواهند برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این کشور بروند، از لحاظ هزینه‌ها خیلی متعادل است. به استثنای پاریس، هزینه‌های زندگی در این کشور بین 700 تا 950 یورو در ماه است.

شهریه‌ی دانشگاه برای بیشتر دانشجویان کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه اروپا صفر است. اگر دانشگاهی هزینه‌ای داشته باشد، بین 300 تا 400 یورو در سال است. گزینه‌های تحصیل خیلی فراوان هستند اما رشته‌هایی که بیشتری متقاضی را دارد عبارتند از:

  1. کارشناسی هنر و طراحی
  2. کارشناسی علوم اقتصادی
  3. کارشناسی کسب و کار بین الملل

دانشگاه‌های عالی در کشورهای اروپایی ارزان

کشورهایی که در بالا معرفی کردیم فقط از لحاظ هزینه برای تحصیلات مقطع کارشناسی مناسب نیستند. بسیاری از آن‌ها دانشگاه‌هایی دارند که در سطح بین المللی شناخته شده‌اند و آموزشی با بهترین کیفیت ارائه می‌کنند. نترسید، منظورمان این نیست که قرار است کرم کتاب شوید و تنها کارتان این باشد که به کتابخانه بروید. چند دانشگاه خیلی خوب که رشته‌های تحصیلی هیجان انگیزی ارائه می‌کنند و با انتخاب آن‌ها می‌توانید برای زندگی اجتماعی واقعی نیز وقت بگذارید عبارتند از:

  1. MetFilm School Berlin در برلین آلمان
  2. University of Leuven، در لوون بلژیک
  3. University of Gdansk در گدانسک لهستان
  4. INSA Lyon در لیون فرانسه
  5. Accademia de Lusso در میلان ایتالیا
  6. IE University در سگویای اسپانیا

تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کشوری اروپایی تغییراتی در شما ایجاد خواهد کرد که نمی‌توانید تصور کنید. اما تضمین می‌کنیم که صرف نظر از کشوری که انتخاب می‌کنید، این تجربه تا آخر عمر با شما خواهد ماند. فقط شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌های زندگی خود را با دقت بررسی و امور مالی خود را در طول تحصیل به خوبی مدیرید کنید، مطمئن باشید که نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت!

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 224 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:26

اگر قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید، شاید برایتان سؤال باشد که کانادا بهتر است یا اروپا ؟ با توجه به این‌ که در هر یک از این کشورها گزینه‌های متعددی برای تحصیل وجود دارد و از سوی دیگر هزینه‌های زندگی در آن‌ها با هم تفاوت دارد، انتخاب بین اروپا و کانادا سخت می‌شود. برای این‌که بدانید کانادا بهتر است یا اروپا می‌توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

تحصیل در اروپا

در کشورهای اروپایی دانشگاه‌های معتبر متعددی از جمله آکسفورد، کمبریج، انستیتوی فدرال سوئیس و دانشگاه TU مونیخ وجود دارد که در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. دوره‌ی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های اروپا بین 18 تا 24 ماه طول می‌کشد. البته در اروپا برخی نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را بین 9 تا 12 ماه دریافت می‌کنند.

معیارهای ورود به دانشگاه‌های اروپا

اگر قصد دارید به یکی از دانشگاه‌های اروپا وارد شوید و مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنید، نباید بیش‌تر از 15 سال از فارغ‌التحصیلی شما گذشته باشد. همچنین باید به زبان انگلیسی و یا آلمانی مسلط باشید. به‌عنوان مثال، برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان حتماً باید به زبان آلمانی تا سطح B2 و یا C1 مسلط باشید. داشتن مدرک آیلتس و یا تافل برای دانشگاه‌های اروپایی الزامیست. برای برخی از دانشگاه‌های اروپا، داشتن نمره‌ی GRE / GMAT نیز مهم است.

هزینه‌های تحصیل در اروپا

هزینه‌ی تحصیل در تمامی کشورهای اروپایی شبیه به‌هم نیست و در یک کشور با کشور دیگر تفاوت دارد. به‌طور کلی در اروپا 13 کشور وجود دارد که برترین دانشگاه‌های اروپا را در خود جای داده‌اند. به ‌طور متوسط هزینه‌های تحصیل در کشورهای اروپایی حدود 12.600 یورو در سال است. هزینه‌های زندگی به ‌طور متوسط 6-9 در سال اضافه می‌شود.

کمک‌های مالی به دانشجویان در اروپا

شهریه‌ی دانشگاه در اروپا نسبت به سایر کشورها نسبتاً کمتر است. در عین حال کمک‌های مالی بی‌شماری نیز به دانشجویان انجام می‌شود. البته بورسیه‌های تحصیلی در کشورهای اروپایی یکسان نیست و از یک کشور به کشور دیگر تفاوت دارد. در اروپا بسیاری از دانشگاه‌ها، بورسیه‌های سخاوتمندانه‌ای ارائه می‌دهند. با این حال بورسیه‌های تحصیلی که کل شهریه‌ی دانشگاه را شامل می‌شود، تنها به دانشجویان شایسته تعلق می‌گیرد.

به‌طور کلی بورسیه‌های تحصیلی که در کشورهای اروپایی ارائه می‌شود شامل: برنامه‌ی کمک هزینه‌ی تحصیلی در هلند، بورسیه‌های DAAD برای کشورهای در حال توسعه (آلمان)، برنامه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی عالی آیفل (در فرانسه)، جوایز بورسیه‌ی تحصیلی VLIR-UOS (بلژیک)، بورسیه‌ی تحصیلی مؤسسه‌ی سوئدی (سوئد)، بورسیه‌ی تحصیل در انگلیس.

کیفیت آموزش در اروپا

از آنجا که بسیاری از بهترین دانشگاه‌های برتر جهان در کشورهای اروپایی قرار دارند، بنابراین کیفیت آموزش در این دانشگاه‌ها تضمین شده است. حتی سطح کیفیت آموزش در این کشورها افت نمی‌کند. ساختار آموزشی در کشورهای اروپایی بیش‌تر به بخش پژوهشی مرتبط است و دانش عملی بیش‌تر از دانش نظری مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی

در مقایسه با دانشگاه‌های کانادا، فرصت‌های شغلی در اروپا کمتر است. در تمامی کشورهای اروپایی تقاضای کار زیاد است و به ‌همین دلیل رقابت برای پیدا کردن شغل مناسب با رشته، افزایش یافته است. البته این گفته به این معنا نیست که در اروپا کار پیدا کردن غیرممکن است. بلکه باید توانایی و مهارت بالایی برای کنار زدن رقبای خود داشته باشید. در اروپا بسته به مهارت و شغل، فارغ‌التحصیلان در دوره‌ی کارشناسی ارشد می‌توانند سالانه 30 تا 40 هزار یورو درآمد کسب کنند.

دریافت مجوز کار در اروپا

دریافت مجوزِ کار برای دانشجویان در اروپا آسان‌ است. اگر دانشجویان بین‌المللی بتوانند از دانشگاه مربوطه تأییدیه دریافت کنند، برای آن‌ها در کل مدت تحصیل مجوز کار صادر می‌شود که این کار توسط دولت‌های اروپایی صورت می‌گیرد. اگر دانشجو بخواهد پس از فراغت از تحصیل در اروپا اقامت دائم داشته باشد، باید ویزای اقامت دائم دریافت کند و عضو اتحادیه‌ی اروپا شود. ویزای اقامت دائم در اروپا برای مدت 5 سال پیوسته صادر می‌شود. در این‌صورت دانشجویان باید مدارک خود را برای اقامت دائم ارائه دهند.

دریافت مدرک کارشناسی ارشد در کانادا

کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان است که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا کرده است. دولت کانادا سیستم آموزشی خود را در بستر وسیعی راه‌اندازی کرده است تا تعداد دانشجویان بیشتری از سراسر جهان بتوانند در این کشور تحصیل کنند. در کانادا حدود 98 دانشگاه معتبر وجود دارد که سالانه تقریباً 1.8 میلیون دانشجو از سراسر دنیا در آن تحصیل می‌کنند. برنامه‌های تحصیل در هر دو دانشگاه به‌صورت عملی و نظری ارائه می‌شود.

معیارهای ورود به دانشگاه‌های کانادا

برای این‌که دانشجویان بین‌المللی بتوانند به یکی از دانشگاه‌های کانادا راه‌ پیدا کنند، باید مدرک تافل، آیلتس داشته باشند و یا نمره‌ی GRE / GMAT کسب کنند. همچنین داوطلبان علاوه بر کسب نمره‌ی بالا در این آزمون‌ها، باید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا را داشته باشند.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

کانادا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های تحصیل را کاهش داده است. البته هزینه‌های تحصیل و زندگی در هر منطقه و دانشگاه با هم تفاوت دارد. اما به ‌طور متوسط شهریه‌ی پایه در تمامی دانشگاه‌های کانادایی حدود 20 هزار دلار کاناداست و هزینه‌های زندگی برhی یک دانشجو در یک سال حدود 10800 دلار است.

کمک‌های مالی و بورسیه‌های تحصیلی در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا برحسب مهارت و استعداد‌های دانشجویان به آن‌های کمک‌های مالی از قبیل وام‌های دانشجویی، کمک‌های مالی دانشجویی، بورس تحصیلی و کمک‌های دیگری با عناوین مختلف ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های بین‌المللی در کانادا، بورس‌های تحصیلی ویژه‌ای به دانشجویان واگذار می‌کنند. علاوه بر این، تعداد کمی نیز بورس‌های تحصیلی به دانشجویان داده می‌شود که این بورسیه‌ها مستقیماً از سوی دولت کانادا و یا سازمان‌های خارجی از جمله سازمان تحقیقات بین‌المللی تأمین می‌شود. سازمان‌هایی مثل وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل کانادا، بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی وانر کانادا و جوایز آسیا و اقیانوسیه‌ی کانادا (CAPA) و … نیز هزینه‌های تحصیل دانشجویان را در کانادا تأمین می‌کنند.

کیفیت آموزش در کانادا

دولت کانادا توجه زیادی به کیفیت و کمیت تحصیلات در دانشگاه‌های خود دارد. ساختار آموزشی در کانادا و در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به ‌صورت پژوهش‌محور (دارای پایان‌نامه) و تدریس محور است. هر دانشجویی که بخواهد مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه‌های کانادا اخذ کند، باید 36 ساعت را در کالج‌های معتبر بگذراند. طبق قوانین دانشگاه‌های کانادا، کمتر از 36 ساعت، گذراندن واحد اعتبار ندارد.

فرصت‌های شغلی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی به محض این‌که در یکی از دانشگاه‌های کانادا مدرک کارشناسی ارشد دریافت کردند، فرصت‌های شغلی زیادی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد. شرکت‌های زیادی در کانادا وجود دارد که همگی در جستجوی دانش‌آموختگان در مقطع کارشناسی ارشد هستند. یک فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند به‌طور متوسط سالانه 50 هزار دلار درآمد کسب کند.

دریافت مجوز کار در کانادا

دانشجویانی که قصد دارند در زمان تحصیل در کانادا کار کنند، باید مجوز کار دریافت کنند. دریافت مجوز کار در کانادا کمتر از 6 ماه طول می‌کشد. البته دانشجویان بین‌المللی باید از دانشگاه خود نیز نامه‌ی تاییدیه‌ی تحصیل دریافت کنند و سپس با دریافت گواهی قبولی از سوی دولت کانادا، می‌توانند در زمان تحصیل کار کنند.

اسکان و یا اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی چندان سخت نیست. آن‌ها می‌توانند به 3 روش ویزای اقامت دائم دریافت کنند که شامل این موارد است: استفاده از سیستم اکسپرس، برنامه‌ی کارگر ماهر در استان کبک (QSWP)، برنامه‌های نامزد استان (PNP) و … . اگر دانشجویان بین‌المللی موفق به پیدا کردن یک شغل دائم شوند، دریافت ویزای اقامت دائم در کانادا برای آن‌ها آسان‌تر است.

دریافت کارشناسی ارشد در کانادا بهتر است یا اروپا

با خواندن اطلاعات قبلی حتماً تا به‌حال متوجه شده‌اید برای تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد کانادا بهتر است یا اروپا که بعد از این بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. اروپا از نظر کیفیت تحصیلی نسبت به کانادا استانداردهای بالاتری دارد. در اروپا بیش از 200 دانشگاه با رتبه‌ی خوب وجود دارد که جز بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده‌اند. در حالی که دانشگاه‌های کانادا در بین 300 -500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد کانادا بهتر است یا اروپا را باید در هزینه‌های تحصیل بررسی کرد. در اروپا هزینه‌های دانشگاه نسبت به کانادا کمتر است. همچنین هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی نسبت به کانادا کمتر است. در اروپا کمک‌های مالی و بورس‌های تحصیلی سخاوتمندانه‌ای به دانشجویان (حتی دانشجویان بین‌المللی) داده می‌شود.

با این وجود پیدا کردن کار در اروپا نسبت به کانادا کمی سخت‌تر است. زیرا دانشجو باید بتواند به زبان کشوری که در آن زندگی می‌کند، مسلط باشد. اما در کانادا دانشجو اگر به زبان انگلیسی مسلط باشد، می‌تواند در یک شرکت کار کند. دریافت ویزای دائم در اروپا سخت‌تر از کاناداست. حتی گاهی تا 5 سال هم طول می‌کشد.

در آخر

یک نتیجه‌ی کلی و قطعی در مورد این‌که کانادا بهتر است یا اروپا وجود ندارد. زیرا به این بستگی دارد که شما به دنبال چه چیزی هستید. قطعاً کسانی که می‌خواهند بعد از فارغ‌التحصیلی شغل مناسب پیدا کنند، کانادا برای آن‌ها مناسب‌تر از اروپاست. اما کسی که قادر به پرداخت هزینه‌های بالا برای کار و زندگی نیست، بهتر است اروپا را انتخاب کند. البته در هر یک از کشورهای اروپایی نیز جوانب منفی و مثبت زیادی وجود دارد که قبل از انتخاب باید همه‌ی این موارد را در نظر بگیرید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 226 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:20

در این مقاله قصد داریم به موضوع اعزام دانشجو پزشکی به سوئد بپردازیم و شرایط متقاضیان علاقه‌مند به این مسیر مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهیم. بدون‌شک تحصیل و کار در خارج از کشور آرزوی برخی افراد است. مهاجرت به کشورهای دیگر می‌تواند، موقعیت‌های مناسب‌تری را چه از لحاظ کیفیت زندگی و چه از لحاظ فرصت‌های شغلی برای افراد به ارمغان آورد.

اگر شما یک شهروند سوئدی هستید که به زبان سوئدی مسلط است، این برنامۀ تحصیلی در برخی از دانشگاه‌ها برای شما اعمال نخواهد شد. دلیل اصلی اینکه این مطلب را به طور انحصاری در وب‌سایت قرار دادیم این است که بدانید برنامۀ کارشناسی در مقطع پزشکی در برخی مؤسسات آموزشی سوئد مانند کارولینسکا، فقط به زبان سوئدی ارائه می‌شود. در حقیقت، تمامی برنامه‌های مقدماتی پزشکی در سوئد، فقط به زبان سوئدی ارائه می‌گردند، زیرا برنامه‌های پزشکی در کشور سوئد از سایر کشورها کاملاً متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعزام دانشجو پزشکی به سوئد، با ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئد برای دانشجویان بین‌المللی
  • شرایط تحصیل دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی
  • مزایای تحصیل در استرالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • 5 مزیت اصلی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا

مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئد برای دانشجویان بین‌المللی

 در مقایسه با سایر برنامه‌های پزشکی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که 6 سال به طول می‌انجامد، رشته‌های پزشکی در کشور سوئد 5.5 سال یا به عبارتی 11 ترم طول خواهد کشید. دوره‌های پزشکی در مقطع کارشناسی ارائه می شود، بنابراین شما می‌توانید بلافاصله بعد از دبیرستان تحصیل خود را در رشتۀ پزشکی مورد علاقۀ خود شروع کنید. در ایالات متحده و کانادا، قبل از رفتن به دانشکدۀ پزشکی نیاز است در ابتدا مدرک لیسانس یا کارشناسی خود را اخذ کنید.

با این حال، هنگامیکه شما در سوئد فارغ‌التحصیل می‌شوید هنوز مجوز پزشکی ندارید. مجوز با گذراندن یک دورۀ کارآموزی یا کارورزی به مدت 1.5 تا 2 سال در یک بیمارستان به‌نام allmäntjänstgöring در سوئد صادر می‌شود. کارآموزی شما همراه با پرداخت دستمزد به شما خواهد بود. شما در طول دورۀ کارورزی در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف مربوط به محیط‌های کار پزشکی تحت آموزش قرار می‌گیرید. پس از پایان کارآموزی مجوز پزشکی شما صادرخواهد شد.

پزشکانی که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های بین‌المللی گذرانده‌اند نیز معمولاً باید دورۀ کارآموزی allmäntjänstgöring را انجام بگذرانند تا بتوانند در سوئد طبابت کنند. در واقع مهم نیست که این افراد تا چه میزان تجربۀ کاری دارند. بعضی دانشجویان حتی مجبور به شروع تحصیل دوباره در دانشگاه پزشکی سوئد می‌شوند.

این آموزش برای شهروندان سوئدی، نوردیک و اتحادیه اروپا رایگان است. هرچند هزینۀ دانشجوی پزشکی حدود یک میلیون کرون سوئد در هر سال تحصیلی تخمین زده می‌شود، البته بدون هیچ‌گونه حمایت مالی و وام دولتی. در واقع، کلیۀ برنامه ‌های دانشگاهی در سوئد برای شهروندان فوق‌ذکر، تا زمانی عملی است که آن برنامه در یک دانشگاه عمومی (مانند Karolinska Institutet) ارائه شود.

شرایط تحصیل دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی

در ادامۀ موضوع اعزام دانشجو پزشکی به سوئد، گفتنی است اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که مایلید در دانشگاه‌های سوئد تحصیل کنید، مقطع کارشناسی در اکثر رشته‌ها به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. تمامی برنامه‌های کارشناسی ارشد و همچنین دکترا نیز به زبان انگلیسی هستند. معمولاً یک دورۀ 6 ساله در رشته‌های پزشکی طراحی شده تا دانشجویان مهارت‌های اصلی را برای رسیدن به سطح یک پزشک متخصص را بیاموزند.

هدف اصلی از ارائۀ برنامه‌های پزشکی در سوئد آموزش پزشکانی است که:

  • توانایی ارائۀ خدمات پزشکی با کیفیت بالا و مطابق با دستاوردهای اخیر در علم پزشکی را در کنار استانداردهای بالای اخلاقی را دارند؛
  • افزایش آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها را در اولویت قرار می‌دهند؛
  • تمایل به انجام فعالیت‌ در جهت توسعۀ علم پزشکی در حین تحصیل به عنوان یک رشتۀ پزشکی را دارند؛
  • تمایل به انجام  آموزش خود به طور مستقل در طول تحصیل و در حین کار در شغل تخصصی‌شان را دارند؛
  • پس از فارغ‌التحصیلی می توانند طیف گسترده ای از حرفه های بین‌المللی را زمینه‌های پزشکی را دنبال کنند.

جزئیات تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی به قرار زیر است:

زبان تحصیل پزشکی: انگلیسی
مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد
مدرک اعطا شده : مدرک در رشته پزشکی (MD)
هزینه تحصیل: 11000 یورو هر سال
مدت تحصیل: 6 سال
تعداد واحد درسی معتبر: 360 واحد
شکل تحصیل: تحصیل منظم – تمام وقت

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 224 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:15

هدف اصلی از ارائۀ این مقاله به شما عزیزان، آشنایی با چگونگی تحصیل پزشکی در سوئیس است.

روش‌ها و متدهای آموزش پزشکی در کشور سوئیس در قرن 15 میلادی و همزمان با تأسیس دانشگاه بازل، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور، به وجود آمده است. ثبت‌نام برای دانشجویان خارجی در دانشکده‌های پزشکی در این کشور بسیار دشوار می‌باشد. زیرا تقاضا در این حرفه در بین شهروندان سوئیس بسیار زیاد است. طبق آمار، بیشترین تعداد پزشکان در جهان به ازای هر واحد جمعیت، در کشور سوئیس وجود دارند.

در این مقاله می‌خوانید:

  • تحصیل در سوئیس
  • نگاهی بر سیستم پزشکی کشور سوئیس
  • ساختار آموزش پزشکی در کشور سوئیس
  • رشته‌های قابل ارائه در مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئیس
  • مشکلات تحصیل پزشکی در سوئیس
  • مزایای تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در سوئیس

سوئیس یک کشور جمهوری فدرال در غرب اروپاست. این کشور شامل 26 بخش و دارای 4 زبان رسمی است; آلمانی (غالب)، فرانسوی، ایتالیایی و رومنش. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست و فرانک سوئیس به عنوان پول رایج در این کشور محسوب می‌شود.

این کشور با بالاترین نرخ ثروت به ازای هر بزرگسال، جزء ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌گردد. بسیاری از دانشگاه‌های سوئیس جوایزی بابت رضایت دانشجویان بین‌المللی دریافت کرده‌اند و این موضوع تأیید می‌کند که تحصیل در سوئیس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

همانطورکه پیشتر ذکر شد، سوئیس دارای 4 زبان رسمی است. این بدین معنی است که شما این فرصت رو دارید یک جو و فرهنگ کاملاً اروپایی را در یک کشور نسبتاً کوچک تجربه کنید. ضمناً این موقعیت برای شما فراهم است تا مهارت‌های زبان خود را نیز تقویت کنید. سوئیس در قلب اروپا  واقع شده است.

با توجه به تمام جوک‌های که در مورد کوچکی مساحت  این کشور ساخته شده است، جای شگفتی نیست که شما تنها در یک بعدازظهر می‌توانید 3 کشور را همزمان بازدید کنید. درخواست برای تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس بسیار آسان است، هر چند که سختی‌ها و دشواری‌هایی نیز در این راستا وجود دارد که در ادامۀ این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 249 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:11

بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا : ستایش و تعریف از ایتالیا کار سختی است؛ آدم نمی‌داند از کجا شروع کند! از ایتالیایی‌های معروف بگوییم، مثل داوینچی، بورجیا، ورساچه و ویوالدی؟ یا از زمینه‌هایی که در آن انقلابی بر پا کردند، مثل معماری، موسیقی، مهندسی و مد؟ نمی‌دانیم از چشم اندازهای باشکوه و خیره کننده‌اش بگوییم یا از سایت‌هایی که در میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شده‌اند یا از مردم خوب ایتالیا؛ از پاستا و پیتزا و با دست حرف زدن معروفشان؟ از چه بگوییم؟ از تحصیل در ایتالیا !

در یک جمله باید بگوییم: ایتالیا حرف ندارد!

چرا باید در ایتالیا درس بخوانید؟

ایتالیا سرزمین قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا، یعنی دانشگاه بولونیاست. از زمان تاسیس دانشگاه بولونیا، سیستم آموزشی ایتالیا از رشد و پیشرفت باز نایستاده است.

با تخفیفات مختلف دانشجویی، هزاران مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و کشور زیبا و متنوع، تعجبی ندارد که دانشجویان خارجی بسیاری ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

انگار هیچ کلمه‌ای آنقدر غنی نیست که بتواند زیبایی‌ها و تجربه‌ی منحصر به‌فرد تحصیل در ایتالیا را توصیف کند؛ اما بالاخره باید به نحوی با این ناتوانی کنار آمد و به توصیف این دوره‌ی شگفت انگیز تحصیل در ایتالیا گفت.

در ایتالیا چه بخوانیم؟

آدم یاد آن همکلاسی آزاردهنده‌اش می‌افتد که در همه کاری بهترین است. اگر یک نگاه به لیست افراد پیشگام ایتالیا بیندازید، متوجه خواهید شد چرا تعداد زمینه‌هایی که افراد بسیاری دنبالشان هستند، این چنین گسترده و جامع است. اما در این لیست، چند مورد هستند که از بقیه پرطرفدارتر هستند:

  • کارشناسی ارشد اقتصاد
  • کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای و فرهنگی
  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل
  • کارشناسی ارشد طراحی مد
  • کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار یا MBA

شهرهای مهم ایتالیا

بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در شهر‌های بزرگ این کشور قرار دارند. اگر این شهرها را نمی‌شناسید یا می‌خواهید با محل جغرافیایی و هزینه‌های زندگی در آن شهرها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در زیر لیستی از شهرهای مهم ایتالیا برایتان آورده‌ایم:

  • میلان
  • رم
  • بولتسانو- بوتزن
  • بولونیا
  • فلورانس

کدام دانشگاه ایتالیا را انتخاب کنیم؟

اگر از آن دسته دانشجوهایی هستید که فقط دنبال بهترین دانشگاه‌ها هستید، برایتان فرقی ندارد کدام شهر یا استان برایتان بهتر است، این دانشگاه‌ها به شدت توصیه می‌شوند:

  • دانشگاه کاتولیک ساکرو کورو در میلان (Universita Cattolica del Sacro Cuore)
  • دانشگاه آزاد بوتزن- بولتسانو (Free University of Bozen- Bolzano)
  • دانشگاه کافوسکاری ونیز (Ca’Foscari University)
  • موسسه اروپایی طراحی میلان (Instituto Europeo Di Desighn)
  • پلی دیزاین میلان (POLI desighn)
  • مدرسه اروپایی اقتصاد فلورانس (European School of Economics)

اطلاعات کاربردی

چگونه در دانشگاه‌های ایتالیا درخواست پذیرش دهیم؟

فرایند درخواست پذیرش در ایتالیا کمی پیچیده است، اما نگران نباشید، در اینجا راهنمایی‌های اصلی را به شما ارائه خواهیم کرد.

قبل از هر چیز، باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و ببینید مدارکتان را قبول می‌کنند یا نه. این مرحله در واقع پیش ارزیابی است و بعد از آن دانشگاه به شما بازخورد می‌دهد و می‌گوید معیارهای لازم را دارید یا خیر.

بعد از این مرحله، باید فرم پیش‌-درخواست پذیرش را در سفارت یا کنسولگری ایتالیا پر کنید و از آن به بعد کار به عهده‌ی آن‌ها خواهد بود.

تا آخر ماه اوت دانشجویان لیست متقاضیان پذیرفته شده را در صفحه‌ی سفارت یا کنسولگری خود خواهند دید.

برخی مدارک لازم برای ارائه‌ی درخواست پذیرش عبارتند از:

  • شماره ملی
  • عکس پاسپورتی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • فرم درخواست پذیرش دانشگاه
  • برنامه‌ی تحصیلی دقیق یا مشخصات دوره که باید تعداد ساعات دوره یا فعالیت‌های آموزشی که قرار است داشته باشید، در آن ذکر شده باشد و مطابق برنامه‌ی درسی آکادمیک شما باشد
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • گواهی مهارت زبانی (انگلیسی یا ایتالیایی)
  • سوابق کارهای عملی اگر برای رشته‌های معماری، برنامه‌ریزی شهری یا طراحی درخواست می‌دهید
  • نمرات رسمی SAT یا ACT

چگونه بفهمید برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا واجد شرایط هستید یا نه

  • ثبت نام در دوره‌های آمادگی: این دوره‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند قبل از شروع دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دیگر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، در کلاس‌های آموزشی فوق برنامه شرکت کنند. دوره‌های پیش ام بی اِی، پیش حقوق یا پیش پزشکی یا هر برنامه‌ی درسی پایه یا آماده سازی دیگر را که امکان ادامه تحصیل در رشته‌ی انتخابی‌تان را می‌دهد، امتحان کنید.
  • با ثبت نام در دوره‌های پیش دانشگاهی زبان، سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید: برای ادامه‌ی تحصیل در ایتالیا، لازم است ثابت کنید مهارت‌های زبانی‌تان آنقدر خوب هستند که درس‌ها و کلاس‌ها را بفهمید؛ بعضی مدارس مهارت‌های قوی زبان انگلیسی یا ایتالیایی می‌خواهند. با شرکت در دوره‌های پیش دانشگاهی، برای هر آزمون زبان انگلیسی که دانشگاهتان بخواهد، آماده می‌شوید.

آزمون‌های زبان انگلیسی

دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا هم به زبان انگلیسی هستند هم به زبان ایتالیایی. به همین دلیل برای پذیرش در هر یک از این دوره‌ها، باید مدرک مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی داشته باشید.

آزمون‌های زبان مورد قبول در دانشگاه‌های ایتالیا برای زبان انگلیسی عبارتند از:

  • تافل
  • TOEIC
  • آیلتس
  • C1 پیشرفته یا مهارت C2
مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 217 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:07

تحصیل در اروپا : موسسه Times Higher Education دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2020 را معرفی کرد. دانشگاه‌های برتر اروپا در سال 2020، 40 درصد از جایگاه‌های لیست برترین دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

موسسه Times Higher Education در سال 2020 تقریباً رتبه‌ی 1400 دانشگاه را مشخص کرده است که از این تعداد، 500 دانشگاه در اروپا هستند. دانشگاه آکسفورد انگلستان بهترین دانشگاه برای تحصیل در اروپا است و 100 دانشگاه دیگر انگلیس در مکان‌های دیگر این جدول قرار گرفته‌اند. آلمان دومین کشور اروپایی با بیشترین دانشگاه است؛ 48 دانشگاه که بیشتر آن‌ها در 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

نام موسسه‌ی فنی فدرال زوریخ در میان پنج دانشگاه برتر اروپا بوده و سیزدهمین دانشگاه برتر جهان است.

بنابراین 10 دانشگاه برتر اروپا از کشورهای انگلستان، سوییس و آلمان هستند اما

دانشگاه‌های انگلستان بیشترین سهم را در این تقسیم‌بندی دارند. ارزیابی این دانشگاه‌ها بر اساس محیط آموزشی، محیط پژوهشی، نقل قول‌ها (تاثیر پژوهشی)، درآمد صنعت و چشم انداز بین المللی صورت گرفته است.

در میان دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. سوئد و فنلاند به نسبت جمعیت خود رتبه‌های خوبی به دست آورده‌اند؛ به ترتیب نام 12 و 9 دانشگاه از این دو کشور در این رتبه‌بندی به چشم می‌خورد.

برترین دانشگاه سوئد، موسسه‌ی کارولینسکا، در میان 50 دانشگاه برتر جهان در سال 2020 قرار گرفته است و نام دانشگاه هلسینکی فنلاند نیز در میان 100 دانشگاه برتر دیده می‌شود. هلند هم عملکردی بسیار قوی داشته است.

به طور کلی بیش از 30 کشور اروپایی در رتبه بندی 2020 معرفی شده‌اند که در این میان می‌توان به اسپانیا، روسیه، یونان و بلاروس اشاره کرد. در ادامه لیست این دانشگاه‌ها را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه آکسفورد: با پرستیژترین دانشگاه‌ جهان

تاریخ دقیقی برای سال تاسیس دانشگاه آکسفورد وجود ندارد، اما گفته می‌شود که این دانشگاه در قرن سیزدهم تاسیس شده است. از آن تاریخ به بعد، دانشگاه آکسفورد یکی از با پرستیژترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود. البته باید این حقیقت را هم بدانید که دانشگاه آکسفورد تا سال 1878 از پذیرش بانوان خودداری می‌کرد و تازه از سال 1920 به بعد شروع به اعطای مدرک به بانوان کرد.

دانشگاه آکسفورد با 11 میلیون جلد کتاب، بزرگ‌ترین سیستم کتابخانه را در انگلستان دارد. همچنین از افتخارات این دانشگاه دارا بودن چند موزه و گالری از جمله موزه‌ی اشمولیان (Ashmolean) است که قدیمی‌ترین موزه‌ی انگلستان و قدیمی‌ترین موزه‌ی دانشگاهی جهان است. در این موزه کلکسیون‌های چشمگیر و آثار مهمی از هنرمندانی چون میکل آنژ، ترنر و پیکاسو به چشم می‌خورد.

دانشگاه کمبریج و داستان قاشق چوبی

دانشگاه کمبریج موسسه‌ی پژوهشی دولتی انگلستان است که در قرن سیزدهم تاسیس شد. این دانشگاه مانند بسیاری از موسسات به‌نام دیگر، سنت‌های بسیاری دارد. تا سال 1909، یک قاشق چوبی یک متری به دانشجویانی نشان داده می‌شد که پایین‌ترین نمره‌ی قبولی را در امتحانات ریاضی لیسانس می‌گرفتند . این قاشق امروز در کالج سنت جان به نمایش گذاشته شده است.

ایمپریال کالج لندن

ایمپریال کالج لندن تنها دانشگاه انگلستان است که کاملاً بر علوم، مهندسی، پزشکی و کسب و کار تمرکز دارد. هدف این دانشگاه تقویت پیوند با دیگر بخش‌های اروپا بوده و این کار را از طریق سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری در بورس‌های تحصیلی برای پژوهشگران خود در هر چهار دانشکده‌ی این کالج به انجام می‌رساند. از دیگر اقدامات ایمپریال کالج لندن عبارتند از: راه اندازی صندوق‌های مشارکت اروپایی برای کمک به توسعه‌ی همکاری‌های جدید با همکاران اروپایی و کار با اعضای کمیسیون‌های اتحادیه‌ی اروپا برای پژوهش، علوم و نوآوری برای گفتگو درباره‌ی روش‌های تقویت پیوندهای تحقیقاتی اروپایی.

این دانشگاه هر ساله از 125 کشور جهان دانشجو می‌گیرد و یکی از بین المللی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود.

موسسه فنی فدرال ETH زوریخ: اینشتین کجا درس خواند؟

ETH زوریخ دانشگاه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است. این موسسه بیش از 20 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل از جمله آلبرت اینشتین دارد. حدود 35 درصد از دانشجویان موسسه فنی فدرال زوریخ خارجی هستند و دانشگاه مرکز دانش بین الملل ایجاد کرده تا روابط تحقیقاتی و آموزشی را در تمام جهان ایجاد کند.

UCL اولین دانشگاه غیرمذهبی انگلستان

UCL اولین دانشگاهی است که در شهر لندن تاسیس شد و اولین دانشگاه غیر مذهبی انگلستان محسوب می‌شود که دانشجویان را صرف‌نظر از اعتقادات مذهبی‌شان پذیرش می‌کرد. این دانشگاه از ژانویه‌ی سال 2006 عضو پیمان دانشگاه‌های پژوهشی اروپا بوده و در حال حاضر یکی از پنج عضو انگلیسی این پیمان است (اعضای دیگر عبارتند از کمبریج، ادینبورگ، آکسفورد و ایمپریال کالج لندن).

پردیس اصلی UCL در مرکز لندن قرار دارد و برخی تسهیلات آن نیز در سطح شهر هستند. این دانشگاه یک پردیس هم در دوحه‌ی قطر راه‌اندازی کرده است.

مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن

مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن یکی از نخستین دانشگاه‌های علوم اجتماعی جهان با تخصص در رشته‌های مختلف علوم اجتماعی از جمله اقتصاد، علوم سیاسی، جامعه شناسی، حقوق و مردم شناسی است. این دانشگاه در اواخر قرن نوزدهم تاسیس شد و هدف آن بهبود جامعه بود. برای این منظور به مطالعه‌ی موضوعات مربوط به فقر و آنالیز نابرابری‌ها پرداخت.

فیلسوف معروف، برتراند راسل در سال‌های 1896 – 1895و 1938 – 1937 در این دانشگاه تدریس ‌می‌کرد. در سال 1900، مدرسه‌ی اقتصاد و علوم سیاسی لندن به دانشگاه فدرال لندن پیوست و از آن موقع عضو این دانشگاه باقی ماند.

دانشگاه ادینبورگ: ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان جهان

دانشگاه ادینبورگ در سال 1583 تاسیس شد و ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان جهان و یکی از هفت دانشگاه قدیمی بریتانیا و ایرلند محسوب می‌شود. این دانشگاه سه کالج دارد: کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی. در این سه کالج 20 مدرسه‌ی آکادمیک وجود دارند.

دانشگاه ادینبورگ در کل حدود 35000 دانشجو دارد که بیشتر آن‌ها در کالج علوم انسانی و علوم اجتماعی درس می‌خوانند که بزرگ‌ترین کالج دانشگاه است. کالج پزشکی و دامپزشکی دانشگاه ادینبورگ به عنوان یک کالج پیشرو، شهرتی جهانی دارد.

دانشگاه ادینبورگ بر روابط بین الملل خود تمرکز بالایی دارد و از دانشجویان خارجی استقبال خوبی به عمل می‌آورد. بیشتر دانشجویان خارجی این دانشگاه از چین و امریکا هستند.

LMU مونیخ

دانشگاه LMU مونیخ یکی از اولین موسسات دانشگاهی و پژوهشی اروپاست. این دانشگاه از زمان تاسیس در سال 1472 دانشجویان با استعداد را از سرتاسر جهان به سوی خود کشانده است. دانشگاه LMU مونیخ به عنوان یکی از دانشگاه‌های پژوهشی پیشروی اروپا، برتری آموزشی و پژوهشی خود را در زمینه‌های مختلفی گسترش داده و می‌دهد. از جمله رشته‌های متعدد این دانشگاه عبارتند از علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم طبیعی. رویکرد بین رشته‌ای دانشگاه LMU مونیخ برای آینده‌ی جهان مهم و حیاتی است.

دانشگاه LMU مونیخ از دانشجویان خارجی نیز استقبال خوبی به عمل می‌آورد. ارتباط بین پژوهش و محتوای درسی در تمام مراحل آموزش آکادمیک یکی از جنبه‌هایی است که در این دانشگاه بسیار بر آن تاکید می‌شود.

کینگز کالج لندن

کینگز کالج لندن دانشگاهی پیشرو با آموزش‌های در سطح جهانی و پژوهش‌های پیشرفته و مدرن است. کیفیت و کمیت فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در انگلستان رتبه‌ی ششم را دارد. کینگز در پیشرفت‌های متعددی که زندگی مدرن امروزی را شکل داده‌اند، نقشی مهم و اساسی ایفا کرده است؛ از آن جمله می‌توان به کشف ساختار دی ان ای و پژوهش‌هایی اشاره کرد که منجر به توسعه‌ی رادیو، تلویزیون، تلفن‌های موبایل و رادار شده‌اند. کینگز همچنان به پیشرو بودن در پژوهش ادامه می‌دهد و برای اینکه دنیا را محلی بهتر برای زندگی بسازد، ایده‌های جدید و پیشگام را ارائه می‌کند .

کینگز کالج پنج پردیس دارد که در تمام سطح پایتخت پخش هستند و امکان همکاری با موسسات کلیدی لندن و تشکیل گفتگوی بین المللی را فراهم می‌کنند. این دانشگاه بیش از سی هزار دانشجو از 150 کشور جهان دارد.

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان دانشگاه پژوهشی دولتی در شهر لوزان، کشور سوییس است. مانند بیشتر دانشگاه‌های سوییس، این دانشگاه را دولت فدرال اداره می‌کند.

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان در زمان تاسیس مدرسه‌ی تخصصی لوزان بود و فقط 11 دانشجو داشت. این دانشگاه در سال 1869 دپارتمان فنی آکادمی دولتی لوزان شد. بعد از اینکه آکادمی تبدیل به دانشگاه لوزان گردید، مدرسه‌ی تخصصی لوزان تبدیل به موسسه فدرال شده و حقوق خود را پیدا کرد.

مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان به خاطر پژوهش‌ها و آموزش مهندسی از اهمیت بالایی برخوردار است. اخیراً این دانشگاه علوم زیستی را نیز اضافه کرده است. در سال  2008 امتیاز موسسه‌ی پژوهشی تجربی سرطان سوییس را نیز خرید. دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان به حوزه‌ی موسسات فنی فدرال سوییس تعلق دارد که اتحادیه‌ی موسسات پژوهشی و دانشگاه‌هاست؛ ETH زوریخ نیز عضو این اتحادیه است.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 231 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:02

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد ادامه‌ی تحصیل برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نسبت به دانشگاه‌های انگلستان، امریکا و استرالیا پایین‌تر است. به علاوه، بورس‌های متعددی به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد که با گرفتن این بورس‌ها، در واقع تحصیل در آلمان برای آن‌ها رایگان می‌شود.

از اکتبر سال 2014، هیچ دانشگاهی در آلمان برای مقطع کارشناسی شهریه نمی‌گیرد. در برخی ایالت‌های فدرال، دانشگاه‌ها برای یک ترم (حدود 50 یورو) یا هزینه‌ی امور اداری (حدود 50 یورو) می‌گیرند. این ساختار شهریه ممکن است در آینده در ایالت‌های فدرال مختلف آلمان تغییر کند. به عنوان مثال، ایالت فدرال بادن- ورتمبرگ از شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره‌های منتهی به دیپلم و مدارک دولتی، ترمی 1500 یورو شهریه می‌گیرد.

بر خلاف مقطع کارشناسی، بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان مبتنی بر شهریه هستند. هزینه‌های تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی جدا از هزینه‌ی ثبت نام و تایید هستند. خوشبختانه، بورس‌های خوبی نیز برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان وجود دارد.

برنامه‌ی بورس ملی دویچلند استیپندوم (DeutschlandStipendium)

برنامه‌ی بورس آلمان (DeutschlandStipendium) از دانشجویانی که دستاوردهای بالایی کسب کرده‌اند و متعهد بوده‌اند، صرفنظر از موقعیت جغرافیایی، حمایت مالی می‌کند. بورس‌های آلمان برای دانشجویان مستعد است و تمام دانشگاه‌های این کشور این بورس‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند.

بورس‌های تحصیلی آلمان بدون توجه به درآمد شخصی دانشجو یا درآمد والدین وی و نیز ملیت متقاضی به دانشجویان اعطا می‌شوند. مبلغ بورس‌ها تا 300 یورو در ماه می‌رسد و دست کم دو ترم به دانشجو تعلق می‌گیرد اما ممکن است حداکثر تا پایان دوره‌ی تحصیلی دانشجو را نیز در بر بگیرند. دانشجویان همچنین از برنامه‌های مربی‌گری، رویدادهای شبکه‌ای و کارآموزی بهره مند می‌شوند. اگر شرایط دانشگاه محل تحصیل خود را دارا می‌باشید، می‌توانید برای بورس DeutschlandStipendium درخواست دهید. این کمک هزینه برای دانشجویان واجد شرایط قابل تمدید نیز هست.

بیش از 22500 دانشجو از بورس برنامه‌ی ملی که دولت فدرال آلمان آن را بنیان نهاده، بهره مند شده‌اند. این بورس، برنامه‌ای مشترک بین موسسات دولتی و خصوصی برای پاداش دادن به دانشجویان با استعداد است.

برنامه‌های بورس تحصیلی داد (DAAD)

داد یکی از سازمان‌های مشترک برای موسسات آموزش عالی آلمان و مسئول ارتقای روابط آکادمیک بین الملل، به ویژه از طریق تبادل دانشجو، افراد دانشگاهی و پژوهشگران است. پایگاه داده‌های بورس‌های تحصیلی داد حاوی بورس‌ها و فرصت‌های فاندینگ برای دانشجویان خارجی، دانش آموختگان و دانشمندانی است که به دنبال حمایت مالی برای مطالعات، کارهای تحقیقاتی یا وظایف آموزشی خود در آلمان هستند. این پایگاه داده‌ها نه تنها شامل بورس‌هایی است که داد ارائه می‌کند، بلکه برنامه‌های مختلفی را که موسسات آموزش عالی مختلف ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد. با توجه به اهمیت این سازمان، در ادامه توضیحات بیشتری راجع به چگونگی ارائه‌ی درخواست به داد اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بورس‌های تحصیلی DAAD: چگونه برای بورس تحصیلی DAAD در آلمان درخواست دهیم؟

بورس تحصیلی DAAD (Deutscher Akademischer Austauschdienst) در آلمان، برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه فرصت‌های مطالعاتی فراهم می‌کند. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان از بورس‌های تحصیلی داد استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین بورس تحصیلی DAAD برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه بورس DAAD برای رشته‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با توسعه (DAAD Scholarships for Development-related Postgraduate Courses) در نظر گرفته شده است. به عنوان یک مورد محبوب دیگر می‌توان بورس داد در سیاست دولتی و حکومت خوب (DAAD Scholarships in Public Policy and Good Goveance) را نام برد.

برنامه‌های آموزشی بسیاری که به انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شوند، به دانشجویان داد ارائه می‌گردند. بورس داد برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز در نظر گرفته می‌شود. حداقل شرط لازم برای درخواست بورس تحصیلی داد داشتن دو سال تجربه و سابقه‌ی کاری است. دوره‌ی تحصیلی دانشجویانی که بورس داد به آن‌ها تعلق می‌گیرد باید بیش از 12 ماه و کمتر از 36 ماه باشد.

مقرری بورس داد و مزایای آن

بعد از برنده شدن بورس داد، فرصت تحصیل در آلمان را به دست خواهید آورد. همچنین ماهانه مقرری‌ای دریافت می‌کنید که هزینه‌های زندگی، بیمه‌ی سلامت و برخی مخارج سفر شما را پوشش می‌دهد. لیست مزایای بورس داد عبارتند از:

  • مقرری ماهانه‌ی 750 یورو برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی
  • مقرری ماهانه‌ی دانشجویان دکترا 1000 یورو در ماه است
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هر دو تحت پوشش بیمه‌ی درمانی قرار می‌گیرند
  • دانشجویان ارشد و دکترا هر دو می‌توانند کمک هزینه‌ی سفر دریافت کنند
  • تحصیلات در دانشگاه‌های آلمان برای دارندگان بورس تحصیلی داد رایگان است
  • اقامت دانشجویان بهره‌مند از بورس داد در خوابگاه‌های دانشجویی رایگان است

شرایط درخواست بورس تحصیلی DAAD

  • متقاضی باید دوره‌ی لیسانس خود را حداکثر شش سال قبل از ارائه‌ی درخواست به اتمام رسانده باشد
  • بورس DAAD به دانشجویانی اعطا می‌شود که دست کم دو سال تجربه‌ی کاری قابل اثبات داشته باشند
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی بستگی به دوره‌ی انتخابی دانشجو دارد

11 گام برایدر خواست بورس تحصیلی داد

  1. دانلود فرم درخواست و پر کردن مشخصات
  2. دانلود فرم Europas Specimen و درست کردن رزومه
  3. انگیزه نامه‌ی امضا شده که در آن به شغل فعلی دانشجو اشاره شده باشد
  4. اگر دانشگاه پروپوزال پژوهشی درخواست کرده باشد، ارائه‌ی پروپوزال
  5. توصیه نامه از آخرین دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید
  6. نامه‌ی تجربه‌ی کاری از آخرین کارفرما
  7. نامه‌ی تضمین استخدام مجدد برای وقتی پس از اتمام تحصیل به کشور خود بر می‌گردید (اختیاری)
  8. مدرک مهارت زبان انگلیسی، آزمون‌های زیر قابل قبول هستند:
    1. آیلتس: نمره بستگی به شرایط دانشگاه محل تحصیل دارد
    2. زبان آلمانی: برای رشته‌هایی که به زبان آلمانی تدریس می‌شوند اجباری هستند
    3. تافل موسسه‌ای قابل قبول نیست
  9. رشته‌های مورد نظرتان را که برای ادامه‌ی تحصیل در آلمان مد نظر دارید در بورس داد پیدا کنید و مستقیماً برای دانشگاه درخواست دهید
  10. بعد از تکمیل موارد بالا بررسی کنید برای رشته‌ی مورد نظر شما مدارک دیگری لازم هست یا نه
  11. مستقیم به دانشگاه درخواست پذیرش بدهید و ببینید دانشگاه درخواست آنلاین، پستی یا هر دو را از شما می‌خواهد

برنامه‌های بورس تحصیلی بنیادهای آلمان

برخی بنیادهای سیاسی و مذهبی آلمان بورس‌هایی به دانشجویان بین المللی با پیشینه‌ها، علایق و مدارک مختلف اعطا می‌کنند. به عنوان مثال، بورس بنیاد هاینریش بول (Heinrich Boll Foundation Scholarships) یکی از بورس‌های بنیادی سیاسی در آلمان است و بورس کونارد آدنوئر- استیفتانگ (Konrad-Adenauer-Stiftung Scholarships) و بورس تحصیلی کاد (KAAD) از بورس‌هایی هستند که بنیادهای مذهبی آلمانی اعطا می‌کنند.

برنامه‌های بورس تحصیلی اراسموس (Erasmus) در آلمان

دانشگاه‌های آلمان در برنامه‌های آموزشی – تحصیلی متعددی شرکت می‌کنند که هزینه‌ی آن‌ها را بورس‌های اراسموس موندوس و اراسموس پلاس (Erasmus Mundus and Erasmus+ scholarships) تامین می‌کنند. این بورس‌های تحصیلی می‌توانند هزینه‌های دانشجویان خارجی را تامین کنند تا دانشجویان بتوانند در برنامه‌ی تحصیلی خود در آلمان شرکت کنند.

بورس‌های غیر دولتی

  1. بورس فردریش ابرت استیفتونگ (Friedrich Ebert Stiftung)

فردریش ابرت استیفتونگ بنیادی سیاسی است که به دانشجویان بومی و خارجی تعلق می‌گیرد که نمره‌ی بالاتر از حد متوسط داشته باشند و از مسئولیت مدنی خود آگاه باشند، مخصوصاً مشارکت‌های اجتماعی یا سیاسی در کارنامه‌شان باشد. دانشجویانی که این بورس به آن‌ها تعلق می‌گیرد تا سقف 1000 یورو در ماه کمک هزینه دریافت خواهند کرد که این مبلغ شامل هزینه‌های ثبت نام، بیمه‌ی سلامت و مایحتاج آموزشی می‌شود.

  1. بنیادهای بایر (Bayer Foundations)

بنیادهای به دانشجویان و جوانان شاغل آلمانی و غیر آلمانی که می‌خواهند ادامه‌ی تحصیل دهند یا پروژه‌های تحقیقاتی دارند، کمک هزینه اعطا می‌کند. شرط اصلی برای گرفتن این بورس داشتن نتایج آکادمیک خیلی خوب است و پروژه باید بر موضوعات و رویکردهای خلاقانه تمرکز داشته باشد.

  1. سایر

بنیاد‌های وابسته به احزاب دیگری هم هستند که از دانشجویان حمایت مالی می‌کنند، مثل فردریش نومان استیفتونگ (Friedrich Naumann Stiftung) و رزا لوگزامبورگ استیفتونگ (Rosa Luxemburg Stiftung).

همچنین دانشجویان می‌توانند از سازمان‌های مذهبی دیگری مثل Cusanuswerk، Evangelischen Studienwerk e.V. Villigst یا Evangelischen StudentInnengemeinde درخواست بورس تحصیلی کنند.

از دیگر جاهایی که می‌توانید در آن‌ها به دنبال بورس تحصیلی باشید، انجمن‌ها و برنامه‌هایی مثل Marie Sklodowska-Curie، MAWISTA و انجمن HEMHOLTZ را می‌توان نام برد.

  1. بورس‌های ویژه از دانشگاه‌های آلمان

    1. دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ تا سقف 400 یورو در ماه (4 ترم) به برخی دانشجویان کارشناسی ارشد بورس می‌دهد.
    2. مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی مدیریت لایپزیگ به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کمک هزینه‌ی تحصیلی می‌دهد.
    3. ESMT MBA
    4. دانشگاه اولم (Ulm)
    5. RWTH Aachen

نکات مهم قبل از درخواست برای بورس تحصیلی

  • همیشه یادتان باشد که مهلت ارائه‌ی درخواست برای بورس را چک کنید!
  • معیارهای واجد شرایط شدن را کامل مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که همه‌ی شرایط را داشته باشید. اگر مطمئن نیستید، با بورس دهنده تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را درخواست کنید.
  • برای چند بورس تحصیلی درخواست دهید تا شانس بورس گرفتن خود را بالا ببرید.
مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 184 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:57

.آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کشور چندان گرانی نیست. اما اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، باید هزینه‌های خود را به‌درستی برآورد کنید و مطمئن شوید که می‌توانید از عهده‌ی آن‌ها بر بیایید. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه‌های تحصیل در آلمان صحبت کنیم و با ارائه اطلاعاتی جامع در مورد هزینه‌های تحصیل در یک کشور اروپایی به شما در راستای رسیدن به هدفتان کمک کنیم.

امنیت مالی و هزینه‌های شهریه برای تحصیل در آلمان

مدرک منابع مالی

از ژانویه‌ی سال 2020، تمام دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، باید حداقل 10،236 یورو در حساب سپرده‌ای که مسدود می‌شود بگذارند تا بتوانند ویزای دانشجویی بگیرند.

هنگام ارائه‌ی درخواست پذیرش در دانشگاه‌های آلمان و نیز درخواست اقامت، تمام دانشجویان خارجی باید ثابت کنند که دست کم برای یک سال منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل در آلمان را دارند. راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید مدرک مالی مناسب در زمان ارائه‌ی درخواست، فراهم کنید اما متداول‌ترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی حساب مسدود شده است.

تا به امروز دانشجویانی که قصد تحصیل در اروپا را داشتند، باید سپرده‌ای معادل 8،640 یورو در حسابی مسدود شده می‌گذاشتند تا بتوانند در دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرند و درخواست ویزا بدهند. اما پس از اینکه دولت اعلام کرد حداقل مبلغ سپرده‌ی مسدود شده از اول ژانویه 2020 مبلغ 10،236 یورو است، سپرده‌ی لازم برای درخواست پذیرش و ویزا نیز تغییر خواهد کرد. این تغییر از اول سپتامبر سال 2019 اجرایی شد و مربوط به دانشجویانی می‌شود که بعد از این تاریخ درخواست ویزا می‌دهند.

از طرف دیگر، این افزایش سپرده به این معناست که مبلغی که هر دانشجو اجازه دارد هر ماه از حساب خود خارج کند، از 720 یورو به 853 یورو افزایش پیدا می‌کند؛ این افزایش از اول سپتامبر 2019 اجرایی شده است. همچنین حساب مسدود شده بدون اجازه‌ی دارنده‌ی حساب نمی‌تواند بسته شود.

حساب مسدود شده برای تحصیل در آلمان به دادتان می‌رسد!

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که حساب مسدودشده چیست و چرا باید همچین حسابی داشت؟ حساب مسدود شده (Sperrkonto) نوعی خاصی از حساب بانکی است که برای دانشجویان خارجی طراحی شده تا بتوانند موقع درخواست پذیرش و ویزای تحصیلی، مدرک قابل اعتمادی ارائه کنند. حساب مسدود شده را می‌توانید قبل از رفتن به آلمان افتتاح کنید اما فقط برای دانشجویانی قابل دسترسی خواهد بود که نام خود را نزد مقامات اقامت محلی در آلمان، ثبت کرده باشند.

مبلغ پولی که دانشجویان باید در حساب مسدود شده سپرده بگذارند و مبلغی که می‌توانند ماهانه برداشت کنند، از طرف دولت آلمان تعیین می‌شود و برای محاسبه‌ی آن، از برآورد هزینه‌های دانشجویان خارجی که در آلمان زندگی می‌کنند، استفاده می‌شود.

شهریه‌ی دانشگاه‌های آلمان و یک خبر خوش‌حال‌کننده!

بیشتر موسسات آموزش عالی در آلمان دولتی هستند. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، یک خبر خوشحال‌کننده این است که معمولاً دوره‌های کارشناسی و بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد در موسسات آموزش عالی دولتی شهریه ندارند. برخی رشته‌های کارشناسی ارشد شهریه‌ی ثبت‌نام دارند اما شهریه‌ی آن‌ها در مقایسه با دوره‌های مشابه در دیگر کشورها چندان بالا نیست. موسسات آموزش عالی خصوصی ممکن است شهریه‌های بالاتری برای دوره‌های آموزشی خود بخواهند. برخی دانشگاه‌های دولتی رایگان در کشور آلمان عبارتند از دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه مانهایم، دانشگاه برمن، دانشگاه کلن، دانشگاه هامبورگ.

اما دولت فدرال بادن ورتمبرگ (Federal State of Baden-Württemberg) از سال تحصیلی زمستان 2018-2017 تصمیم گرفته است از دانشجویان کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا، ترمی 1500 یورو شهریه بگیرد. این شهریه شامل حال تمام دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دیپلم و آزمون دولتی می‌شود. شایان ذکر است که این شهریه شامل حال دانشجویان دکترا نمی‌شود. دانشجویانی که قبل از این تاریخ تحصیلات خود را در این ایالت شروع کرده‌اند، مشمول قانون جدید شهریه نخواهند شد.

شهریه‌ی دانشگاه‌های خصوصی

شهریه‌ی دانشگاه‌های خصوصی آلمان می‌تواند برای دوره‌ی کارشناسی به 26،000 یور در سال و برای دوره‌ی کارشناسی ارشد، به 40،000 یورو در سال برسد. البته شایان ذکر است که دوره‌های مهندسی و کسب و کار و مدیریت گران‌تر هستند.

شهریه‌ی دانشگاه‌های برتر آلمان

برخی دانشگاه‌های آلمان که نامشان در میان برترین دانشگاه این کشور به چشم می‌خورد شهریه‌ی متوسط می‌گیرند که در زیر لیست آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ؛ متوسط شهریه‌ی دانشگاه: 258 یورو در سال
  • دانشگاه هایدلبرگ؛ متوسط شهریه ثبت نام 20 هزار در سال
  • دانشگاه فنی مونیخ؛ متوسط شهریه‌ی ثبت نام 258 یورو در سال
  • دانشگاه هومبولت برلین؛ بدون شهریه

مشارکت ترمی چیست؟

تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور آلمان باید مشارکت ترمی را بپردازند. این پرداختی ربطی به شهریه‌ی ثبت نام ندارد؛ بلکه سهم دانشجویان از خدمات دانشجویی و دولت دانشجویی (ASTA) را پوشش می‌دهد. در بسیاری موسسات آموزش عالی، این مشارکت ترمی شامل بلیت ترمی نیز می‌شود که به دانشجویان اجازه‌ی استفاده از حمل و نقل دولتی منطقه را می‌دهد. مبلغ مشارکت ترمی در موسسات آموزش عالی مختلف متفاوت است و بین 100 تا 350 یورو می‌شود. مشارکت ترمی موقع ثبت نام و قبل از شروع هر ترم پرداخت می‌شود.

هزینه‌های زندگی در آلمان کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است

هزینه‌هایی که به عنوان مخارج یک زندگی عادی برای تحصیل در آلمان باید بپردازید عبارتند از مسکن، غذا، لباس و فعالیت‌های تفریحی. نه تنها می‌توانید در آلمان به رایگان تحصیل کنید، بلکه این کشور از لحاظ هزینه‌های زندگی نیز بسیار مناسب است. هزینه‌های زندگی در آلمان ارزان‌تر از دیگر کشورهای اروپایی بوده و باید اذعان داشت که در مقایسه با کشورهایی مثل دانمارک، لوگزامبورگ و سوییس پایین‌تر و در مقایسه با کشورهایی مثل لهستان، جمهوری چک و ایتالیا، بالاتر هستند.

به طور میانگین، هزینه‌ی زندگی دانشجویی در آلمان بین 700 تا 1000 یورو در ماه است. این هزینه شامل اجاره، مخارج حمل و نقل، غذا، لباس، لوازم تحصیل، بیمه سلامت، تلفن، اینترنت، رادیو و تلویزیون و فعالیت‌های تفریحی می‌شود. به این هزینه‌ها، مشارکت ترمی را نیز اضافه کنید که در دانشگاه‌های مختلف مبلغ آن متفاوت است. دانشجویان خارجی معمولاً پول کمتری نسبت دانشجویان آلمانی در اختیار دارند؛ به طور میانگین، می‌توانند 725 یورو در ماه خرج کنند. اگر محل سکونت مناسبی پیدا کرده باشید و به دخل و خرجتان توجه کنید، می‌توانید به راحتی با این پول زندگی کنید.

برای اینکه تصوری از تفاوت هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف آلمان داشته باشید، هزینه‌ی زندگی در شهرهای بزرگ آلمان مثل برلین، فرانکفورت یا دوسلدورف بین 900 تا 1500 یورو در ماه است و در شهرهای کوچک‌تر، مثل فرایبورگ، لایپزیک یا هانوور بین 750 تا 1100 یورو در ماه است.

نکته‌ای که می‌تواند به شما کمک کند تا مخارج خود را کم کنید این است که در آلمان تخفیف‌های متعددی برای دانشجویان وجود دارد. اگر بتوانید کارت دانشجویی معتبری ارائه کنید، بلیت تئاتر، موزه، اپرا، سینما و دیگر موسسات فرهنگی برایتان ارزان‌تر خواهد بود. اگر اهل ورزش هستید، باید نگاهی به برنامه‌های ورزشی دانشگاه محل تحصیل خود بیندازید؛ به جز برخی موارد، بقیه برای دانشجویان رایگان هستند.

هزینه‌ مسکن در آلمان: تو فکر یک سقف باشید!

در همه جای دنیا مهم‌ترین و سنگین‌ترین هزینه‌ی ماهانه مربوط به مسکن است. گزینه‌های ارزان‌تر برای دانشجویان خارجی خوابگاه‌های دانشجویی و آپارتمان‌های مشارکتی یا به اصطلاح هم‌خانه شدن با دانشجویان دیگر است. همچنین می‌توانید سوییت اجاره کنید. هزینه‌های متوسط مسکن برای یک دانشجو برای تحصیل در آلمان به شرح زیر هستند:

  • زندگی مستقل در سوئیت: 390 یورو در ماه
  • اجاره‌ی آپارتمان به صورت مشارکتی: 365 یورو در ماه
  • زندگی در خوابگاه دانشگاه: 250 یورو در ماه

متداول‌ترین شکل اقامت برای دانشجویان خارجی اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی ست. طبق آمار داد DAAD، بیش از 40 درصد دانشجویان خارجی در خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند. دومین انتخاب متداول اجاره‌ی آپارتمان به صورت مشارکتی است که 30 درصد از دانشجویان این شکل را انتخاب می‌کنند.

هزینه‌های ماهانه‌ی برق، گاز، گرمایش و اینترنت می‌توانند بین 100 تا 200 یورو در ماه باشند که به مبلغ اجاره افزوده می‌شوند.

هزینه خوراک برای دانشجویان خارجی در آلمان

هزینه‌ی خوراک شما در آلمان حدود 170 یورو در ماه خواهد شد. اگر به دنبال قیمت‌های پایین‌تر باشید، می‌توانید از سوپرمارکت‌های ارزان‌تر مثل Aldi، Lidl و Netto خرید کنید.

اگر دوست داشته باشید هر از گاهی در رستوران غذا بخورید، یک غذای ارزان‌قیمت حدود 10 یورو برایتان تمام خواهد شد. در یک رستوران متوسط، هزینه‌ی غذای کامل (پیش غذا، غذای اصلی و دسر)، 45 یورو به اضافه‌ی 3 یورو برای نوشیدنی سبک می‌شود.

هزینه‌های حمل و نقل در آلمان

طبق آمار DAAD، حدود 10 درصد از بودجه‌ی ماهانه‌ی دانشجو صرف حمل و نقل می‌شود. البته این مبلغ را میتوان به شرایط کلی تحصیل در اروپا تعمیم داد.

  • کارت حمل و نقل حمومی برای دانشجویان 25 تا 200 یورو در ماه هزینه خواهد داشت.
  • می‌توانید به راحتی با دوچرخه به همه جای شهر بروید. اجاره‌ی دوچرخه 15 تا 20 یورو در ماه می‌شود.
  • برای سفر به و دیدن از شهرهای دیگر آلمان، از سیستم قطار Deutshe Bahn استفاده کنید. هزینه‌ی بلیت آن‌ها بین 20 تا 70 یورو است.

راه‌هایی برای تامین هزینه‌های دانشجویی

وقتی از هزینه‌ی تحصیل در آلمان مطلع شدید، می‌توانید به فکر پول در آوردن و تامین هزینه‌های خود بیفتید. دانشجویان خارجی اجازه‌ی نامحدود برای کار در آلمان ندارند. کار جانبی می‌تواند بودجه‌ی شما را افزایش دهد اما نمی‌توانید کل هزینه‌های زندگی خود را با درآمد حاصل از کار کردن تامین کنید. بنابراین بهتر است که به فکر بورس گرفتن هم باشید.

موسسات بسیاری مثل DAAD، بنیادهای حزبی و سازمان‌های وابسته به کسب و کارها پیشنهادات کمک هزینه‌ی مختلفی برای دانشجویان خارجی دارند. با درخواست برای این بورس‌ها، زندگی دانشجویی را برای خودتان راحت‌تر و دلنشین‌تر کنید. برای اطلاع از جزئیات این موضوع می‌توانید به مقاله “شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان” مراجعه کنید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 162 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:53

امروز می‌خواهیم چند کلامی با مهندس‌های گرامی صحبت کنیم. بیشتر روی صحبتمان با کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا دارند ولی نمی‌دانند که به عنوان یک مهندس، به کدام کشور سفر کنند و درس بخوانند.

هر کشوری خدمات رفاهی و امکانات آموزشی مخصوص به خودش را دارد و گاهی این خدمات شامل تدریس برخی رشته‌ها می‌شوند که در آن‌ها مهندسی وجود ندارد! اما این اتفاقی کاملا عادی است که یک کشور در آموزش رشته‌ی پزشکی بهتر عمل کند ولی در آموزش رشته‌ی مهندسی ضعف داشته باشد.

در این مقاله قرار است راجع‌به کشورهای اروپایی صحبت کنیم که رشته‌ی مهندسی را بهتر از هر کشور دیگری‌ آموزش می‌دهند و برای این کار، دانشگاه‌های بسیار خوبی در آن‌ها احداث شده است.

تحصیل در اروپا برای مهندسان: به انگلستان سر بزنید.

در بین کشورهای اروپایی، انگلستان یک انتخاب عالی برای تحصیل در رشته مهندسی است. زیرا در  این کشور بسیاری از دانشگاه‌های مشهور جهان وجود دارند که در آموزش زمینه‌های مختلفی چون مهندسی هوافضا، مکانیک، عمران، برق و … معروف هستند.

علاوه‌بر این، بسیاری از این دانشگاه‌ها آینده‌ی شغلی شما را به عنوان یک مهندس تضمین می‌کنند و پس از فارغ‌التحصیلی به سرعت می‌توانید شغل خوبی پیدا کنید و نگران هزینه‌های سربه‌فلک کشیده در این کشور نباشید.

اما از حق نگذریم، مهاجرت به انگلستان گزینه‌ی پرخرجی است. علاوه‌بر این، در صورتی که در یکی از دانشگاه‌های انگلیسی  زبان کشور انگلستان درس بخوانید، می‌توانید شرایط مهاجرت به ایالات متحده‌ی آمریکا یا کانادا را فراهم کنید و آینده‌ی خود را هر جور که دوست دارید بسازید.

آلمان، کشوری صنعتی برای مهندس‌های باانگیزه

بدون شک انتخاب دوم ما در بهترین کشورهای اروپایی برای دانشجویان مهندسی، آلمان است. در مقالات قبلی به این نکته اشاره کردیم که در آلمان، رشته‌ی مهندسی تمام و کمال آموزش داده می‌شود و دانشجو می‌تواند در هر مقطعی که می‌خواهد (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) به ادامه‌ی تحصیل بپردازد.

نکته‌ی مثبت دیگری که راجع‌به دانشگاه‌های آلمان وجود دارد این است که تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان است (یا حداکثر شهریه‌ای که برای تحصیل در آن در نظر می‌گیرند، صد یورو است).

حتی دروس مهندسی در این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و نیازی نیست که دانشجو حتما زبان آلمانی یاد بگیرد (البته برای معاشرت صحیح با آلمانی‌های سختگیر، بهتر است این زبان را یاد بگیرید).

سوئیس، کشوری آلمانی زبان برای مهندس‌ها

از آن‌جا که سوئیس به خاطر فعالیت بالایش در زمینه‌های مهندسی مکانیک و برق معروف شده است، پس قطعا در این  لیست قرار می‌گیرد.

این کشور اروپایی شرایط بی‌نظیری برای مهندس‌ها و دانشجویان مهندسی ایجاد کرده است و علاوه بر این، سیستم آموزشی دانشگاه‌های سوئیس بسیار باکیفیت است و ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ اروپایی را با چهار زبان رسمی (سوئیسی ، آلمانی ، ایتالیایی و رومانیایی) در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. بنابراین این کشور تبدیل به مقصد بسیاری از مهندسانی شده است که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا شده است.

مهاجرت تحصیلی به نیوزلند مخصوص مهندسان سرمایی

از آنجا که نیوزلند به نیمکره‌ی جنوبی نزدیک‌تر است، پس هوا نیز در این کشور گرم‌تر است و اگر دانشجویی سرمایی هستید، مهاجرت تحصیلی به این کشور را به شما توصیه می‌کنیم. البته ما نیوزلند را صرفا به خاطر هوای گرم‌تر توصیه نکردیم.

این کشور از با ثبات‌ترین اقتصاد جهان برخوردار است که آن را به مقصدی فوق‌العاده برای مهندسان شهرسازی تبدیل کرده است. یعنی کسانی که می‌خواهند یک محیط شهری امن و مناسب بسازند و همه از وجود آن بهره‌مند شوند (زمین‌لرزه‌های پی در پی نیوزلند را به دردسر انداخته است، اگر نمی‌دانستید به این نکته هم توجه کنید).

در حقیقت به همین دلیل است که نیوزلند به مهندس‌هایی با استعداد و پرتلاش نیاز دارد و در دانشگاه‌های خود، بهترین شیوه‌های آموزشی را برای تدریس رشته‌ی مهندسی به کار می‌گیرد.

نیوزلند یک کشور بزرگ با بیش از 4 میلیون شهروند است، اما هنوز هم در بازار کار خود با کسری مهندسی روبرو است، پس به آن به عنوان یک گزینه‌ی کاملا جدی جهت تحصیل در اروپا  فکر کنید.

دانشگاه‌های فرانسه، مقرون‌به‌صرفه، باکیفیت و مخصوص مهاجرت تحصیلی به اروپا

فرانسه دارای بیش از 10 دانشگاه است که در رده‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS 2019-19 گنجانده شده‌اند. اگرچه در دانشگاه‌های فرانسه، بیشتر رشته‌ها به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند، اما بیش از 1000 رشته‌ی آموزشی که مهندسی نیز در میانشان وجود دارد، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

علاوه بر این، در فرانسه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی با کمترین میزان شهریه ارائه می‌شوند که این را می‌توان مزیت بسیار بزرگی به حساب آورد.

جالب است بدانید که حتی می‌توانید برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین دانشگاه‌های دنیا را در فرانسه پیدا کنید. یعنی می‌توانید در هنگام تحصیل در فرانسه، بیشتر پول خود را برای کاوش و تفریح صرف کنید (مثلا غذای خوبی بخورید و به فلاکت نیفتید).

علاوه بر این، فرانسه از صنعت گردشگری غنی‌ای برخوردار است و مناطق و مناظر بسیار زیبایی دارد که باعث می‌شود با نگاه کردن به هر سمت، حسابی لذت ببرید. از دانشگاه‌های برتر فرانسه می‌توان به دانشگاه کورل نورمال سوپرایور، دانشگاه پیر و ماری کوری ، علوم پو و دانشگاه پاریس-سود هستند.

اسپانیا، کم خرج کنید ولی طعم تحصیل در اروپا را بچشید!

قطعا کشورهای اروپایی هزینه‌های زیادی بر گردن شما می‌گذارند و به عنوان یک مهندس، شما باید بابت موارد زیادی هزینه کنید. در حقیقت شما  برای انجام پروژه‌های مختلف دانشگاهی، باید تا حد زیادی پول خرج کنید و اگر نتوانید بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید، پس کلاهتان پس معرکه است و باید دور کشورهایی چون انگلستان را خط بکشید.

اما کشور اسپانیا، با وجود اینکه در اروپا قرار دارد، کاملا مقرون به صرفه است و نسبت به کشورهایی چون انگلیس، ایالات متحده‌ی آمریکا و … ارزان قیمت‌تر است. علاوه بر این، در این کشور سیستم آموزشی خیلی پیشرفته‌ای وجود دارد و هر سال تعداد زیادی از دانشجویان رشته‌ی مهندسی برای پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیایی اقدام  می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های این کشور می‌توان به زبان اسپانیایی اشاره کرد که زبان ملی آن‌‌ها است. زبان اسپانیایی دومین زبان بین‌المللی در دنیا است که بیش از 400 میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند و یادگیری آن نیز بسیار ساده است.

فقط کافی است آن را یاد بگیرید تا به جز اسپانیا، با تعداد زیادی از مردم در کشورهای آمریکای لاتین یا آمریکای مرکزی هم‌زبان شوید.

در نروژ، رایگان مهندس شوید!

اگر بتوانید  از دانشگاه‌های دولتی نروژ پذیرش بگیرید، تحصیل شما رایگان خواهد بود و فقط باید به فکر خرج و مخارج و خورد و خوراک باشید.

فرق تحصیل در دانشگاه‌های رایگان نروژ با اخذ بورسیه‌ی تحصیلی یا فول فاند این است که در صورت بورسیه گرفتن، دولت بابت هزینه‌های زندگی و کرایه خانه یا خوابگاه نیز به شما کمک می‌کند؛ اما در صورت اخذ پذیرش از یک دانشگاه دولتی  و رایگان، نباید نگران شهریه‌ی دانشگاه باشید، اما باید به فکر اجاره خانه یا هزینه‌های زندگی (نظیر خورد و خوراک و … باشید).

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که نروژ کشور گرانی است و نمی‌توانید به راحتی از پس هزینه‌های زندگی بربیایید (مثلا شاید خدایی نکرده مجبور شوید روزی یک وعده غذا بخورید. که توصیه می‌کنیم این کار را نکنید و با تمکن مالی بالاتری اقدام نمایید).

حتی اگر هزینه زندگی در نروژ گران‌تر از سایر مناطق اروپا در نظر گرفته شود، مردم محلی و صمیمی نروژ ، مناظر زیبا و میزان جرم و جنایت کم باعث شده تا این کشور به یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل شود.

در این کشور تقریباً 250 رشته در مقطع کارشناسی و همچنین 250 رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و مهاجرت و تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی راحت می‌کند. از دانشگاه‌های برتر نروژ می‌توان به دانشگاه برگن، دانشگاه اسلو و دانشگاه علوم و فناوری نروژ اشاره کرد.

سخن آخر

در لیست بالا سعی کردیم جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی، مناسب‌ترین و بهترین کشورها را جهت تحصیل در رشته‌ی مهندسی معرفی  کنیم. کشورهایی چون انگلستان، نروژ، فرانسه و … از جمله کشورهایی هستند که از بهترین سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها برخوردار بوده و به شما در یادگیری رشته‌ی حساسی چون مهندسی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با مدرک معتبر این دانشگاه‌ها به سرعت می‌توانید در اروپا یا حتی سایر کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا کار پیدا کنید و یک مهندس فوق‌العاده باشید.‌

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 171 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:49

پولسازترین رشته‌ها برای تحصیل در آلمان : همانطور که می‌دانید، کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. کشوری که نه تنها امکانات رفاهی و خدمات شهروندی خیلی خوب و باکیفیتی دارد، بلکه دانشگاه‌های دولتی آن کاملا رایگان هستند و پذیرش در آن‌ها زیاد سخت نیست.

البته این‌که می‌گوییم زیاد سخت نیست، به این معنی نیست که هر کسی می‌تواند به راحتی برای تحصیل در آلمان اقدام کند!  شما در هر صورت باید واجد شرایط باشید و مدارکتان نیز کامل باشد.

با توجه به اینکه در کشور آلمان، حدود 150 دانشگاه وجود دارند که رشته‌های تحصیلی مختلف را کاملا به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، نشان می‌دهد که شما به راحتی و با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانید فکر مهاجرت تحصیلی به این کشور را در سر بپرورانید.

البته یادگیری زبان آلمانی به هرحال جز امور خیلی سخت است و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را به خاطر سپرد. مگر اینکه با جان و دل آن را یاد بگیرید و در آن غوطه‌ور شوید.

اما جدا از زبان آلمانی و دانشگاه‌های کشور آلمان، شاید این فکر ذهنتان را مشغول کند که کدام رشته‌ها در این کشور پولساز  هستند؟ در کدام رشته تحصیل کنیم که بعدا شغل پردرآمدی پیدا کنیم؟

این‌ها سوالاتی هستند که در ذهن هر دانشجویی می‌چرخد و نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد. خبر خوب این است که اگر کسی زمین‌شناسی یا هوافضا خوانده باشد هم می‌تواند شغل پردرآمدی در کشور آلمان داشته باشد و نیازی نیست فقط دلش را به رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی خوش کند.

ما در ادامه می‌خواهیم به شما پولسازترین رشته‌های تحصیلی در آلمان را معرفی کنیم که بتوانید تصمیم بهتری  بگیرید و با آگاهی کامل اقدام کنید.

پزشک‌‌ها همه‌جا پولدارتر هستند حتی در آلمان!

با اینکه تحصیل در آلمان آینده‌ی شغلی خیلی خوبی برایتان رقم می‌زند و رشته‌های تحصیلی مختلف، بازار کار خیلی خوبی دارند؛‌ اما اصلا جای تعجبی ندارد که یک پزشک پولدار باشد و پزشکی به عنوان اولین رشته‌ی تحصیلی در این لیست معرفی شود!

پزشک‌ها انقدر کارشان سخت است که حق دارند درآمد خیلی بالاتری هم داشته باشند. پزشکی و دندان‌پزشکی در سراسر دنیا جزو تخصص‌ها و رشته‌های پردرآمد محسوب می‌شوند. باتوجه به این نکته که سلامت انسان‌ها و خدمات درمانی جزو مهم‌ترین ارکان کشور آلمان (و یا هر کشور دیگری) محسوب می‌شود، آن‌ها بالاترین میزان درآمد را دارند که آن را می‌توان سالانه حدود 79.538 هزار یورو تخمین زد.

وکیل‌های خوشتیپ و پولدار آلمانی

بعد از پزشک‌ها، این وکیل‌ها هستند که درآمد خیلی زیادی دارند و این در کشور خودمان هم به وضوح قابل مشاهده است. در کشور آلمان، وجود یک سیستم عادلانه قضایی اهمیت بسیار زیادی دارد و لازمه‌ی آن هم وکیل‌هایی کار کشته و توانا است.

بنابراین، با وجود اینکه می‌گویند حقوق رشته‌ای بسیار جدی  است که خواندنی زیاد دارد و موی سر آدم را مثل دندان‌هایش سپید می‌کند، اما مطالعه و ادامه‌ی تحصیل این رشته در یکی از دانشگاه‌های آلمانی به شما توصیه می‌شود.

رشته‌ای که باعث می‌شود، در آینده سالانه دست کم 74013 هزار یورو به دست بیاورید و زندگی بی‌نظیری داشته باشید.

مهندسان صنایع در آلمان وضعیت خیلی خوبی دارند!

با وجود این‌که این رشته در اینجا وضعیت جالبی ندارد و بازار کار آن هم با وکالت یا پزشکی غیرقابل‌مقایسه است، اما در آلمان سومین رشته‌ی پولساز محسوب می‌شود.

در این رشته شما باید روی بهبود روند شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تمرکز کنید و به آن‌ها در توسعه‌ی بیشتر و بازدهی بالاتر، کمک کنید. علاوه بر این، به کمک این رشته می‌توانید در افزایش کیفیت محصولات یک کارخانه نیز مفید باشید.

در کشور آلمان، کیفیت محصولات و توسعه و سودآوری اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از کشورهای بزرگ صنعتی در دنیا محسوب می‌شود. پس همه به یک مهندس صنایع باسواد در شرکتشان نیاز دارند. به این ترتیب، شما می‌توانید با تحصیل در این رشته، درآمدی حدود 70288 یورو در سال داشته باشید.

مهندس‌ها بشتابید!

این رشته در آلمان به عنوان «کارشناسی ارشد علوم» ترجمه می‌شود. آمار بالای متقاضیان جهت اخذ پذیرش و تحصیل این رشته، محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد.

از آن‌جا که در آلمان هیچ جای اشتباهی برای یک مهندس وجود ندارد و کوچک‌ترین اشتباه در صنعت و شرکت باعث بروز خطاهایی جبران‌ناپذیر و خساراتی میلیونی خواهد شد، پس به عنوان شغل و مهارتی سخت تعبیر می‌شود و درآمد سالیانه‌ی مهندسان در سال تقریبا 69850 هزار یورو خواهد بود.

بنابراین اگر عاشق مهندسی هستید، دست بجنبانید و برای تحصیل در آلمان، کشور خالق بنز اقدام کنید.

ریاضی‌دان باش و پادشاهی کن!

در کشور آلمان، برای رشته‌ی ریاضیات ارزش خیلی زیادی قائل هستند. چون یک ریاضی‌دان همیشه با محاسبات و فرمول‌های پیچیده‌ی مختلفی سروکار دارد تا به بهترین و متناسب‌ترین شرایط جهت تولید یک محصول  برسد یا فرمولی خاص و کاربردی را مطرح کند.

یعنی برخلاف تصورتان، این رشته کاربرد بسیار زیادی در آلمان دارد و درآمد بسیار بالایی هم برای یک ریاضی دان در نظر گرفته شده است. پس ریاضی‌دان‌های عزیز لطفا سریع‌تر برای تحصیل در آلمان اقدام کنید.

مهندسی کامپیوتر و تحصیل در آلمان

مهندس کامپیوتر دیگر قرار نیست خدمات کامپیوتری بزند و سی دی رایت کند! هرکس که این رشته را در کشور آلمان بخواند،‌ قطعا آینده‌ی بسیار درخشانی دارد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، حضور یک مهندس کامپیوتر باسواد که بتواند با انواع و اقسام سیستم‌ها سروکله بزند یا حتی برنامه‌های جدید کامپیوتری بنویسد، بسیار بااهمیت است.

البته این ساده‌ترین کاربرد نیرویی است که در دانشگاه، مهندسی کامپیوتر خوانده است. قطعا در کشور بزرگ و صنعتی چون آلمان، یک مهندس کامپیوتر  می‌تواند در  زمینه‌های بیشتر و متنوع‌تری کمک کند.

علوم محض یا پایه

حتما در دفترچه‌ی کنکور خود، با نام رشته‌هایی چون «شیمی محض» یا «ریاضی محض» آشنا شده‌اید. معمولا وقتی نام این رشته‌ها به زبان  می‌آید، همه فکر می‌کنند که با تحصیل در آن‌ها، جز اینکه در آینده آموزگار بشوند و حقوق کمی داشته باشند، اتفاق دیگری نمیفتد.

جدا از اینکه وضعیت آموزگاران و معلم‌های عزیز در آلمان بی‌نظیر است، اما کاربرد علوم پایه در این کشور متفاوت خواهد بود. از آنجا که این علوم در درک قوانین حاکم بر طبیعت به ما کمک می‌کند، با مطالعه‌‌ی آن می‌توانید ارگانیسم‌های مختلف را کشف کنید و حتی موادی هم تولید نمایید. برای مثال می‌توان به تولید واکسن یا هرآنچه فکرش را می‌کنید، اشاره کرد.

بنابراین، با مطالعه‌ی این رشته  در آلمان، حقوق بسیار خوبی خواهید داشت و در حقیقت، از شما با عنوان یک دانشمند یاد خواهد شد.

اقتصاد‌دان‌ها، تاجران و بازرگانان

احتمالا خودتان می‌دانید وقتی کسی اقتصاد یا بازرگانی می‌خواند، قطعا فوت و فن پولدار شدن را یاد می‌گیرد. حالا فرقی ندارد که کجا زندگی می‌کند.

قطعا اگر این دانش را در کشور آلمان یاد بگیرید، پس حتی می‌توانید یک شرکت یا سازمان بزرگ را مدیریت کنید یا به بهبود اوضاع اقتصادی در آلمان کمک نمایید.

پس نیازی  نیست که بگوییم، افرادی که در رشته‌ای چون اقتصاد، mba، بازرگانی یا … تحصیل می‌کنند، حقوق خیلی بالایی خواهد داشت.

معمارهایی که به تازگی اوضاع خوبی دارند.

شاید تا چند سال پیش معمارها نیز وضعیت مالی خوبی نداشتند و در بازار کار نیز جایی نداشتند. اما امروزه همه به یک معمار خوب نیاز دارند تا ساختمانشان را نوسازی کنند، ساختمانی با وضعیت فیزیکی مناسب بسازند یا حتی از کسی برای طراحی داخلی دکوراسیون کمک بگیرند.

در کشور آلمان، معمارها سالیانه حدود 55822 هزار یورو درآمد دارند، چون این کشور صنعت گردشگری قوی‌ای دارد و به معمارهایی خلاق مثل زاها حدید نیاز  دارد. پس برای تحصیل در این رشته‌ی پولساز، به دانشگاه‌های آلمانی بروید و ساختمان‌هایی با سبک پست مدرنیسم بسازید.

روان‌شناس، نیاز بحرانی کشور آلمان

احتمالا خودتان نیز می‌دانید که مردم آلمان از لحاظ روحی مشکلات زیادی دارند و به کسی نیاز دارند که لبخند را به روی لب‌هایشان برگرداند.

قطعا در این کشور، روانشناس جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل است که در سال تقریبا نزدیک به 55204 هزاریورو درآمد دارد و جز رشته‌های محبوب برای تحصیل در آلمان به حساب می‌آید.

علوم زمین‌شناسی

شاید تعجب کنید!  ولی واقعا زمین‌شناسان هم وضعیت مالی خیلی خوبی دارند!  چون در آلمان به کره‌ی زمین ارزش و بهای زیادی می‌دهند.

در حقیقت این تنها سیاره‌ای است که ما فعلا می‌توانیم در آن زندگی کنیم و جایگزین دیگری نیز برایش پیدا نشده است!  قطعا یک دانشمند زمین‌شناس می‌تواند در حفظ و نگهداری آن کمکمان کند و به ما راهکارهای مختلفی ارائه دهد.

همچنین، راه‌حلی برای حفظ گونه‌های مختلف در محیط زیست پیدا کند و حتی نحوه‌ی استفاده از منابع طبیعی کره‌ی زمین را معرفی نماید. در کشوری مثل آلمان، یک زمین شناس سالانه حدود 53713 هزاریورو درآمد دارد.

سخن آخر

با توجه به مشاغل و رشته‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، انتظار داریم که به عنوان یک دانشجو، با اعتماد به نفس کامل به جلو حرکت کنید تا بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی  آلمان پذیرش بگیرید و با هر رشته‌ای که قلبا به آن علاقه دارید، آینده‌ای درخشان  و پر پول را برای خود بسازید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 178 تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:43

تحصیل حقوق در فرانسه : وکالت و حقوق یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دنیا است. برای علاقه‌مندان این رشته همیشه سوال است که جهت تحصیل در اروپا، کدام کشور برای رشته‌ی حقوق بهتر است؟

ما به طور قطع نمی‌توانیم به یک کشور خاص اشاره کنیم و بگوییم که اگر می‌خواهید بهترین وکیل دنیا شوید، پس حتما در این کشور درس بخوانید.

اما می‌توانیم از مزایای تحصیل حقوق در فرانسه صحبت کنیم. کاری که قرار است در این مقاله انجام دهیم و شما را با زیبایی‌های  این رشته در کشور زیبایی چون فرانسه آشنا سازیم.

وانین حقوقی در ایران

اول از همه باید یادآور شویم که قوانین اساسی و حقوقی در کشور فرانسه به کشور ایران شباهت بسیار زیادی دارد و از همین رو، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی سعی دارند برای وکالت در فرانسه اقدام کنند یا این رشته را در دانشگاه‌های فرانسوی بخوانند.

علاوه بر این، کشور فرانسه را می‌توان یکی از بهترین و اصلی‌ترین مناطق جهت اعمال سیاست‌های حقوقی و اقتصادی در اروپا دانست.

به همین ترتیب، حقوق بین‌الملل جزو یکی از قوانین اساسی این کشور قرار دارد و شما با انتخاب این رشته به سرعت می‌توانید در دل دانشگاه‌های فرانسوی جا باز کنید.

در بهترین دانشگاه‌های فرانسه وکیل شوید

البته به این نکته هم دقت داشته باشید که از میان دانشگاه‌های فرانسوی، فقط تعداد محدودی از  آن‌ها هستند که دانشکده‌ی مخصوصی جهت آموزش رشته‌ی حقوق دارند و مناسب برای تحصیل حقوق در فرانسه هستند.

  • دانشگاه آمریکایی پاریس (American University in Paris)
  • دانشگاه Pahthoen Sorbonne
  • دانشگاه Monaco
  • دانشگاه Toulouse

در این چهار دانشگاه، دانشکده‌های مخصوص رشته‌ی حقوق وجود دارد که آن را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند.

دیگر نگران تحصیل حقوق در فرانسه نباشید!

پس اگر نیمی از رشته‌ی مورد نظر را در ایران خوانده باشید نیز می‌توانید برای ادامه‌ی تحصیل در فرانسه، اقدام کنید. علاوه بر این می‌توانید در دوره‌ی یک ساله‌ی دانشگاه‌های فرانسه شرکت کنید تا در رشته‌ی حقوق اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مدرک معتبری بگیرید و در نهایت در این رشته مشغول به کار شوید!

برای مثال، در این دانشگاه‌ها دوره‌ی یک ساله‌ی LLB برای رشته‌ی حقوق بین‌الملل ارائه می‌شود و دوره‌ی LLM نیز وجود دارد که مخصوص دانشجویان حقوق است. یعنی اگر نتوانستید از دانشگاه پذیرش بگیرید یا در پرداخت شهریه‌ها با مشکل رو‌به‌رو هستید و تمکن مالی کافی ندارید، می‌توانید در یکی از این دوره‌ها شرکت کنید.

به یاد داشته باشید که این دوره‌ها مخصوص دانشجویانی است که بیشتر تمایل دارند در رشته‌ی حقوق بین‌الملل یا حقوق مالیاتی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه فرانسه

شما برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه‌های فرانسوی پذیرش بگیرید و در رشته‌ی حقوق درس بخوانید، قطعا باید مدارک و شرایط خاصی را فراهم نمایید.

البته این مدارک به خود دانشگاه نیز بستگی دارد و شما باید سایت دانشگاه را با دقت بررسی کنید و از مدارک لازم جهت اپلای، آگاه شوید. اما به طور معمول، باید مدارکی که در لیست زیر نامبرده شده تهیه کنید:

  • پرداخت هزینه‌ی لازم برای درخواست پذیرش و تکمیل اپلیکیشن (فرم پذیرش)
  • ارائه‌ی آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی ترجمه شده
  • ارسال کپی صفحات پاسپورت (دقت کنید که پاسپورت شما اعتبار کافی داشته باشد)
  • ارسال توصیه نامه (روابط خود را با اساتید خوب کنید تا توصیه‌نامه‌ی خوبی برایتان بنویسند)
  • ارائه‌ی مدرک قبولی در آزمون آیلتس یا DEIF (شما باید نمره‌ی خوبی از این آزمون‌ها کسب نمایید)
  • ارائه‌ی رزومه‌ی تحصیلی و علمی کامل

در نظر داشته باشید که دانشگاه هزینه‌ی درخواست پذیرش را در واحد پولی یورو یا دلار دریافت می‌کند.

پس برای  اینکار یا باید از طریق دفاتر مهاجرتی اقدام کنید، یا از سامانه‌های پرداخت بین‌المللی در ایران استفاده کنید و پورسانت تراکنش را نیز بپردازید. اما جز این، ارسال مدارک هزینه‌ی دیگری ندارد.

سعی کنید برای افزایش شانس خود جهت پذیرش، با اساتید دانشگاه نیز صحبتی داشته باشید و انگیزه‌نامه‌ی قوی‌ای نیز ارائه دهید.

وضعیت دخل و خرج یک دانشجوی حقوق در فرانسه چطور است؟

ابتدا از شما می‌خواهیم نفس عمیقی بکشید و خود را برای شنیدن خبری خوش‌حال کننده آماده سازید!

چون دانشگاه‌های دولتی فرانسوی برای دانشجویان بومی، رایگان است و برای دانشجویان بین‌المللی، فقط سالی 200 یورو خواهد بود! از این مقرون‌به‌صرفه‌تر چه می‌خواهید؟

فقط کافی است که مدارکتان کامل باشد و مدارکتان را به درستی ارسال کنید؛  پذیرش بگیرید و حس و حال حقوق خواندن در فرانسه را تجربه کنید.

البته به همین راحتی که  ما این پاراگراف را نوشتیم نیست. شما برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های دولتی فرانسوی، قطعا سختی‌های زیادی می‌کشید.

اما خبر خوشحال کننده‌تر این است که حتی اگر بخواهید در دانشگاه‌های خصوصی درس بخوانید،‌ باز هم شهریه‌ی بالایی به شما تعلق نمی‌گیرد! یعنی بر خلاف دانشگاه‌های کانادایی که سالی 10000 تا 30000 خرج روی دستتان می‌گذارند، دانشگاه‌های فرانسوی نهایت،  سالی 2000 یورو برای پرداخت تعیین می‌کنند.

بازار کار برای یک وکیل در فرانسه چگونه است؟

متاسفانه با وجود اینکه شرایط اخذ پذیرش از دانشکده‌های حقوق بالا است و فرانسه هر سال تعداد زیادی دانشجوی حقوق می‌پذیرد، اما بازار کار برای این دانشجویان کمی سخت است.

البته منظورمان این نیست که اوضاع وکیل‌ها در بازار فرانسه کساد است! بلکه شما باید وکیل خیلی باهوش و کارکشته‌ای باشید تا بتوانید در این بازار کار حرفه‌ای، شغلی گیر بیاورید.

با توجه به این که در فرانسه قوانین کیفری  و حقوق بین‌الملل یا داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا دانشجویان بومی تسلط بیشتری به این امور دارند، شما باید تمام و کمال درس بخوانید و از هر نظر آماده و واجد شرایط باشید تا بتوانید با بومی‌های فرانسوی‌زبان رقابت کنید.

پس فرانسه محل وکیل‌های خارجی نمی‌گذارد؟

گفته‌های ما اصلا به این معنی نیست که فرانسه نیازی به یک وکیل خارجی ندارد! قطعا در پاریس به وکلای خارجی و غیر بومی نیز نیاز است تا بتواند در انجام امور حقوق بین‌المللی به آن‌ها کمک کند  و از مهارت خود در راستای پیشرفت کشور، استفاده کند.

اما یکی از مواردی که کار شما را سخت‌تر می‌کند، این است که باید به زبان فرانسه تسلط کامل داشته باشید. یعنی اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های فرانسوی حقوق بخوانید، پس قطعا باید زبان فرانسه بلد باشید تا بتوانید از قوانین کیفری و اساسی در این کشور سردربیاورید و در موارد مختلف، از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.

درست مثل دانشجویان حقوق در کشور خودمان که قطعا باید به زبان عربی و فرانسوی تسلط داشته باشند.

البته این به معنی نیست که رشته‌ی حقوق به زبان انگلیسی تدریس نمی‌شود! در دانشگاه‌های فرانسه، رشته‌ی حقوق به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود و نیازی نیست که از بابت این مسئله نگران باشید.

اما اگر قصد دارید که در همین کشور به زندگی ادامه دهید  و کار پیدا کنید، بعد از فارغ‌التحصیلی به شما چند ماه زمان می‌دهند تا به یادگیری این زبان و مهارت‌های لازم بپردازید.

چگونه مجوز وکالت بگیریم؟‌

همانطور که در کشور ایران سختگیری‌هایی در این زمینه لحاظ شده و برای مثال، برای کار در رشته‌ی حقوق باید در کانون وکلا امتحان دهید و مدرک مخصوص آن را اخذ کنید، در فرانسه نیز باید قوانین خاصی را رعایت کنید تا بتوانید مجوز وکالت بگیرید و مشغول به کار شوید.

با درنظر داشتن این نکته که شما یک مهاجر هستید، پس شرایط اخذ مجوز وکالت در کشور فرانسه طبیعتا سخت‌تر خواهد بود.  اما به طور معمول، باید برای اخذ مدرک  d’Aptitude à la profession d’Avocat (CAPA)  تا حد زیادی تلاش کنید (که قطعا از قبولی در امتحان  کانون وکلا سخت‌تر خواهد بود).

این نکته را در نظر داشته باشید که فقط در صورت قبولی در امتحانات دانشگاهی می‌توانید این مدرک را اخذ کنید. پس دانشجوی خوبی باشید و خوب درس بخوانید. فرانسه به دانشجویان باهوش ایرانی برای وکالت نیاز  دارد.

سخن آخر       

در این مقاله سعی کردیم راجع به مزایای رشته‌ی حقوق در کشور فرانسه توضیحاتی ارائه دهیم. کشوری که هزینه‌ی کمی برای دانشجویان در نظر گرفته است و از امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

حالا، اگر گوشه‌ی ذهنتان به مهاجرت تحصیلی به اروپا فکر می‌کنید و به رشته‌ی حقوق نیز علاقه دارید، توصیه می‌کنیم شانستان را برای پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی امتحان کنید. موفق باشید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:48

بهترین دانشگاه‌های حقوق برای تحصیل در اروپا کدامند؟ عاشق رشته‌ی حقوق هستید؟ آیا قصد دارید که در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنید ولی نمی‌دانید که دقیقا از کجا شروع کنید؟ یا کدام کشور اروپایی برای تحصیل در رشته‌ی حقوق  بهتر است؟

بسیار خوب، در این مقاله قرار است به معرفی همین دانشگاه‌ها بپردازیم تا برای تحصیل در اروپا، سردرگم نشوید.

قبل از اینکه به معرفی دانشگاه‌های مختلف و کشورهای مختلف اروپایی، جهت تحصیل در رشته‌ی حقوق بپردازیم، راجع‌به سه مورد از مشهورترین رتبه‌بندی‌های جهانی دانشکده‌های حقوق صحبت می‌کنیم. یعنی اگر یک دانشکده‌ی حقوق جایگاه خوبی در این سه رتبه‌بندی جهانی داشته باشد،  قطعا از لحاظ آموزشی با کیفیت بالایی عمل می‌کند و مدرک صادره از آن نیز اعتبار بالایی دارد.

  • رتبه‌بندی QS که توسط TopUniversites ‌ (بهترین دانشگاه‌های دنیا) صورت می‌گیرد.
  • رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها که توسط Times Higher Education‌ صورت می‌گیرد.
  • رتبه‌بندی تخصصی دانشگاه‌های دنیا که توسط دانشگاه شانگهای صورت می‌گیرد.

حالا اگر می‌خواهید در رشته‌ی حقوق و در یکی از دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنید، بهتر است به رتبه‌بندی دانشگاه توسط سه مورد بالا دقت داشته باشید.  ما در ادامه لیست برترین دانشگاه‌ها که توسط این سه مورد رتبه‌بندی شده‌اند، معرفی می‌کنیم تا برای تحصیل در رشته‌ی حقوق، بهترین تصمیم را بگیرید.

بهترین دانشکده‌های حقوق اروپا از نظر  QS‌

در رتبه‌بندی QS، دقیقا نام 141 دانشگاه اروپایی ذکر شده است. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های موجود در بریتانیا بهترین جایگاه را دارند و بیشتر دانشگاه‌ها از این کشور انتخاب شده‌اند که در حقیقت شامل 34 دانشکده‌ی حقوق می‌شوند.

در این لیست، بعد از بریتانیا، ایتالیا با 15 دانشکده‌ی حقوق و آلمان با 14 دانشکده، جز برترین کشورهای اروپایی جهت ادامه‌ی تحصیل در اروپا در رشته‌ی حقوق هستند. در ادامه ده دانشگاه برتر اروپایی که در جایگاه یکم تا دهم این رتبه‌بندی قرار دارند، معرفی می‌شوند:

  • University of Oxford, UK
  • University of Cambridge, UK
  • The London School of Economics and Political Science (LSE), UK
  • UCL, UK
  • King’s College London, UK
  • Université Paris 1 Pantheon-Sorbonne, France
  • Leiden University, Netherlands
  • The University of Edinburgh, UK
  • Queen Mary University of London, UK
  • Ludwig-Maximilians-Universitat Munchen, Germany

شما از طریق این سایت می‌‌توانید تمام دانشگاه‌های برتر در این رتبه‌بندی را مشاهده کنید.

دانشکده‌های حقوق اروپایی از نظربهترین  Times Higher Education

در حقیقت Times Higher Education‌ بر اساس معیار‌های خاصی دانشکده‌های مختلف را رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی بر اساس محیط یادگیری و میزان پروژه‌های تحقیقاتی دانشکده، درآمد و شهرت آن انجام می‌شود. حداقل یک هزار نشریه تحقیقاتی لازم است تا یک دانشگاه در این رتبه‌بندی‌ قرار بگیرد. لیست دانشکده‌های برتر حقوق برای تحصیل در اروپا که در این رتبه‌بندی جایگاه خوبی دارند، در ادامه نوشته شده است:‌

  • University of Cambridge, UK
  • University of Oxford, UK
  • The London School of Economics and Political Science (LSE), UK
  • University College London, UK
  • The University of Edinburgh, UK
  • KU Leuven, Belgium
  • King’s College London, UK
  • Leiden University, Netherlands
  • Lund University, Sweden
  • University of Amsterdam, Netherlands

شما از طریق این سایت می‌توانید لیست تمام دانشگاه‌های برتر موجود در این رتبه‌بندی را مشاهده کنید.

بهترین دانشکده‌های حقوق از نظر دانشگاه شانگهای

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی توسط شانگهای، چشم‌انداز آسیا نسبت به مطالعات رشته‌ی حقوق در اروپا را نشان می‌دهد. دانشکده‌های حقوق در بخش اول این لیست، با دانشکده‌های حقوق در دو لیست قبلی مطابقت دارند. فقط جایگاه آن‌ها متفاوت است.

این نشان می‌دهند که هر سه سازمان رتبه‌بندی در تعیین بهترین‌ دانشکده‌ی حقوق در اروپا، توافق نظر دارند و باهم به مشکل برنخورده‌اند. در نتیجه دانشجو نیز سردرگم نمی‌شود و برای انتخاب یک دانشکده‌ی حقوق خوب برای تحصیل در اروپا، به دردسر نمیفتد.

در ادامه نام بهترین دانشگاه‌های موجود در رتبه‌بندی دانشگاه شانگهای نوشته شده است:

  • University of Oxford, UK
  • University of Cambridge, UK
  • The London School of Economics and Political Science (LSE), UK
  • University College London, UK
  • University of Amsterdam, Netherlands
  • King’s College London, UK

بهترینِ بهترین‌ها!

تمام دانشکده‌هایی که نام آن‌ها در  زیر نوشته شده است، در هر سه رتبه‌بندی جهانی از موقعیت و جایگاه برابری برخوردار هستند. بنابراین تصمیم داریم که نام تمام آن‌ها را ذکر کنیم.

  • European University Institute, Italy
  • Leiden University, Netherlands
  • The University of Edinburgh, UK
  • Tilburg University, Netherlands
  • University of Birmingham, UK
  • University of Nottingham
  • University of Portsmouth
  • Utrecht University, Netherlands
  • VU University Amsterdam, Netherlands

در این سایت می‌توانید نام تمام دانشکده‌های حقوق برتر را که توسط رتبه‌بندی شانگهای مشخص شده‌اند، مشاهده کنید.

نظر دانشجویان راجع‌به این دانشکده‌ها

رتبه‌بندی‌های بین‌المللی روشی عالی برای پیدا کردن دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان است. آن‌ها حتی به شما کمک می‌کنند که بر اساس کشور و رشته‌ی مورد نظر، دانشگاه یا دانشکده‌ی بهتر را پیدا کنید. با این حال، این رتبه‌بندی‌‌ها یک جنبه‌ی مهم را از قلم انداخته‌اند و نمی‌توانند آن موضوع را نیز بررسی و لحاظ کنند:‌ منظورمان دقیقا بررسی دانشجویی است.

یک دانشجو بهتر از هر کس دیگری می‌داند که کدام دانشکده برای رشته‌ی حقوق مناسب است. چون در همان دانشکده درس خوانده است!  برای مثال، ممکن است رتبه‌بندی جهانی یک دانشکده را بر اساس پژوهش‌های انجام شده یا تعداد فارغ‌التحصیلان، به عنوان دانشکده‌ی برتر حقوق معرفی کند؛ اما از نظر دانشجو، در برخی جهات خوب عمل نکند و از نظر آموزشی راضی نشود.

به دانشجویان فارغ‌التحصیل از رشته‌های مختلف توصیه شده است که در سایت  Studyportals ، نظر خود را راجع‌به دانشگاه بنویسند و به سایر دانشجویان در تصمیم‌گیری کمک کنند. شما به‎راحتی می‌توانید پیج آن‌ها را پیدا کنید و نظرات و بررسی‌های مختلف را بخوانید. در ادامه دانشکده‌های برتر حقوق که توسط دانشجویان مختلف نیز تایید شده‌اند، نوشته شده است:

دانشکده‌ی حقوق LSE

بر اساس نظرات دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشکده، تجربه‌ی تحصیل در رشته‌ی حقوق در دانشکده‌ی LSE‌ فوق‌العاده است. چراکه محیطی جذاب و مناسب برای یادگیری درس‌ها فراهم کرده است و در تمام طول سال، با امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌کند، سوالات دانشجو را رفع کرده و به او در فارغ‌التحصیلی کمک خواهد کرد.

دانشکده‌ی حقوق LMU

طبق نظر دانشجویان فارغ‌التحصیل از این  دانشکده، علاوه بر اینکه می‌توانید از امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ی آن بهره ببرید، می‌توانید با افراد محلی نیز ارتباط خیلی خوبی برقرار کنید و حس غربت نداشته باشید. البته ممکن است این افراد کمی بسته و گوشه‌گیر به نظر برسند، اما در واقع آن‌ها مردمانی بسیار خوب، مهربان و بامزه هستند. به طور کلی، دانشگاه مونیخ یکی از بهترین دانشگاه‌ها در دنیا معرفی شده است و در شهری قرار دارد که در آن نوآوری و سنت باهم ترکیب شده‌اند و فرهنگی زیبا را پدید آورده‌اند.

دانشکده‌ی حقوق Lund

طبق نظرات دانشجویان، اگر در این دانشکده رشته‌ی حقوق را بخوانید، آنقدر از امکانات رفاهی و آموزشی باکیفیت بهره‌مند می‌شوید که جایی برای شکایت باقی نمی‌ماند. این دانشکده در شهری دانشجویی واقع شده است که از شهرهای بزرگ‌تری مثل Conpenhagen نیز زیاد دور نیست. پس ادامه‌ی تحصیل در این دانشکده فرصتی مناسب برای یادگیری رشته‌ی حقوق با کیفیت آموزشی بالا و آشنایی با افراد جدید است.

دانشکده‌ی حقوق Tiburg

دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشکده می‌گویند که تیلبورگ دارای یک پردیس زیبا با تجهیزات پیشرفته است و فضای کاری مناسبی جهت کار  با رایانه فراهم کرده است. طبق نظر آن‌ها، در دانشکده اساتید بسیار خوبی به تدریس رشته‌ی حقوق می‌پردازند و  نسبت به سایر دانشکده‌های موجود در هلند، تحصیل در آن به نسبت ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

سخن آخر

شاید پیش خودتان فکر کنید که با توجه به تمام موارد و دانشکده‌هایی که در لیست بالا معرفی شد، برای مهاجرت تحصیلی در اروپا، بالاخره به کدام دانشکده اعتماد کنیم و برای اخذ پذیرش، درخواست دهیم؟

در حقیقت شما تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی هستید. ما تمام ابزارها  را برای شناخت و بررسی یک دانشگاه خوب معرفی کردیم که به کمک آن، از تمام بعد‌های لازم به یک دانشگاه نگاه کنید. اما شاید باز هم دانشکده نتواند تمام نیازهایتان را برآورده کند و با سختی‌هایی رو‌به‌رو شوید.

اما این نکته را فراموش نکنید که مهاجرت تحصیلی سختی‌های زیادی دارد و حتی اگر در بهشت هم درس بخوانید، نمی‌توانید از این سختی‌ها فرار کنید! زندگی دانشجویی در هر کشوری سختی دارد و شما حتی ممکن است با برخی از اساتید دانشگاه خودتان در ایران نیز به مشکل بخورید!

شما بسته به اهداف و برنامه‌های خود، باید لیست کاملی از دانشکده‌های حقوق در اروپا را بررسی کنید و با استفاده از معیارهای خاص خود بهترین دانشکده را انتخاب کنید. در هر صورت، امیدواریم که شما به بهترین وکیلی که می‌خواهید، تبدیل شوید و برای کسانی که به آن احتیاج دارند، عدالت را اجرا کنید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:44

وقتی نام تحصیل در ترکیه به میان می‌آید، دانشجویان به یاد آن دو مسجد زیبا، یعنی مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه میفتند. چون این دو مسجد جز سنبل‌های زیبای شهر استانبول، پایتخت ترکیه محسوب می‌شوند.

در حقیقت ترکیه را می‌توان نمادی از شرق و غرب دنیا دانست. کشوری که برای تحصیلات یا تعطیلات واقعا مناسب است. چون هم ارزان است، هم در نزدیکی کشور ما قرار دارد و برای ورود به آن، نیازی به ویزا نداریم.

با توجه به این واقعیت که کشور ترکیه هم در اروپا و هم در آسیا قرار دارد، می‌توان آن را به عنوان گزینه‌ی مناسبی جهت تحصیل به حساب آورد.

از این رو، مدرک صادره از دانشگاه‌های بین‌المللی ترکیه نیز کاملا معتبر است.  اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه چه شرایطی وجود دارد؟ در این مورد چند مرحله وجود دارد که بایدآن‌ها را انجام دهید.

مرحله‌ی اول: ابتدا دنبال دانشگاه و مدرک مناسبی بگردید.

شاید با خودتان فکر کنید که چون ترکیه کاملا در قاره‌ی اروپا قرار ندارد؛ پس دانشگاه‌ها نیز کیفیت آموزشی بالایی ندارند. اما برخلاف تصورتان، تحصیلات عالی در ترکیه با آنچه در سیستم اتحادیه اروپا اجرا می‌شود، تفاوت چندانی ندارد.

همچنین رشته‌های مختلف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

صرف نظر از نوع مدرک تحصیلی، شما از بین 104 دانشگاه دولتی یا 62 دانشگاه خصوصی حق انتخاب دارید. جالب است بدانید که دو دانشگاه ترکیه‌ای نیز جزو 400 دانشگاه برتر دنیا هستند.

علاوه بر این، شما می‌توانید رشته‌ی تحصیلی مورد نظر خود را به زبان انگلیسی بخوانید. در ادامه نام دانشگاه‌هایی را ذکر کردیم که رشته‌های مختلف را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

  • METU Middle East Technical University
  • Istanbul Aydin University
  • TED University (TEDU)
  • Bilkent University
  • Koc University
  • Istanbul Sehir University

با توجه به اینکه دانشگاه‌های زیادی در ترکیه وجود دارد، رشته‌های تحصیلی مختلفی نیز ارائه می‌شوند. بنابراین جهت مهاجرت تحصیلی به ترکیه و انتخاب رشته، با مشکل رو‌به‌رو نخواهید شد.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه

برخی از معروف‌ترین رشته‌های تحصیلی برای تحصیل در ترکیه عبارت‌اند از:

  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد سرمایه‌گذاری و دارایی
  • کارشناسی ارشد مدیریت
  • کارشناسی ارشد مهندسی
  • کارشناسی ارشد امور بین‌الملل

شما فقط باید به این نکته توجه کنید که هر سال، دولت ترکیه تعدادی از این رشته‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. پس برای اخذ پذیرش، باید بر اساس رشته‌ها‌ی معرفی شده اقدام نمایید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رقابت برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه خیلی کمتر از دانشگاه‌های کانادایی یا اروپایی است. پس شانس شما جهت اخذ بورسیه نیز بالاتر می‌رود.

مرحله‌ی دوم: راجع به شرایط ثبت نام و مدارک درخواست پذیرش اطلاعات  جمع‌آوری کنید.

فرض می‌کنیم که شما ترکیه را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کرده‌اید و راجع به رشته‌ی موردنظر نیز تصمیم گرفته‌اید. حالا وقت آن رسیده که راجع به مدارک لازم اطلاعات مختلفی جمع‌آوری کنید. برای ثبت نام در دانشگاه‌های ترکیه، چه مراحلی را باید طی کرد؟ چگونه باید درخواست پذیرش خود را ارسال کنیم؟

جهت درخواست، چه مدارکی را نیاز داریم؟ شما با مطالعه‌ی بخش requirements ‌ در سایت دانشگاه می‌توانید به تمام این اطلاعات دست پیدا کنید. پس فقط کافی است که سایت دانشگاه مورد نظر را با دقت بالایی بخوانید. البته راه راحت‌تری نیز وجود دارد و آن هم تماس با مشاورین گروه مشاوره‌ی آریا است.

متقاضی دریافت مدرک کارشناسی در ترکیه

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه را دارید، باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشید. مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی در ادامه نوشته شده است:

  • ارسال فرم درخواست (اپلیکیشن)
  • ارائه‌ی مدرک دیپلم دبیرستان
  • ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه مدرک قبولی در آزمون آیلتس
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست پذیرش و ارسال فرم (معمولا از 35 تا 100 دلار آمریکا است)
  • تمکن مالی

به یاد داشته باشید که آخرین مهلت ارسال مدارک درخواست شما قبل از یکم ماه اوت (August‌)‌ است. البته بهتر است مهلت ارسال مدارک را از روی سایت دانشگاه بخوانید.

متقاضی دریافت مدارک کارشناسی ارشد یا دکترا

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری درس بخوانید، پس باید الزامات مورد نیاز را از سایت دانشگاه چک کنید. در سایت دانشگاه مورد نظر، مدارک مورد نیاز برای هر مقطع نوشته شده است که به شما در ارسال درخواست پذیرش کمک می‌کند.

مدارک مورد نیاز دانشگاه‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اما مطمئناً می‌توانید در مدارک درخواستی، انتظار برخی از موارد زیر را داشته باشید:

  • فرم درخواست پذیرش
  • ارائه‌ی مدرک فارغ‌التحصیلی از کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • انگیزه نامه
  • رزومه‌ی علمی
  • توصیه‌نامه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک قبولی در آزمون GMAT‌‌ یا GRE
  • مدرک قبولی در آزمون زبان انگلیسی تافل یا آیلتس
  • شرکت در مصاحبه‌ی قبل از ورود
  • تمکن مالی

برای ارسال درخواست پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه، معمولا دو فرجه‌ی مشخص دارید:

برای ترم پاییز: پایان ماه مه

برای ترم بهار: پایان دسامبر

مرحله‌ی سوم: درخواست  پذیرش را ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید

پس از تهیه‌ی تمامی مدارک، می‌توانید درخواست پذیرش خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که حتی در صورت اپلای آنلاین، باید مدارک خود را قبل از اتمام مهلت برای دانشگاه پست کنید.

همچنین در صورت وجود امتحان ورودی یا مصاحبه‌ی حضوری، برای شرکت در آن‌ها باید به ترکیه سفر کنید.

خوش‌بختانه از آنجا که کشور ترکیه در نزدیکی ایران قرار دارد، پس هزینه‌ی رفت  و آمد زیاد نخواهد بود. شما می‌توانید به این کشور سفر کنید، در امتحان ورودی شرکت کنید و سریعا برگردید! اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید، حتی می‌توانید در مسجد فرودگاه استانبول کل روزتان را (رایگان) بگذرانید.

البته این یک تجربه‌ی شخصی (و نسبتا تلخ) است و به زمانی تعلق دارد که پرواز خود را از دست دادم.

بعد از انجام تمامی مراحل باید کمی صبر کنید. در حقیقت، اگر برای کارشناسی اقدام می‌کنید، تا اواسط ماه اوت صبر کنید. اما اگر برای کارشناسی ارشد و دکترا اقدام می‌کنید، باید تا اواسط ماه سپتامبر صبر کنید.

اگر دانشگاه با درخواست شما موافقت کند، برایتان نامه‌ی پذیرش می‌فرستد. در این نامه، اطلاعاتی راجع به مهلت ثبت‌نام و شهریه نوشته شده است.

در این مرحله شما می‌توانید از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه، جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

مرحله‌ی چهارم: اخذ ویزای تحصیلی  ترکیه

برای اینکه بخواهید در دانشگاه ثبت نام کنید، باید ابتدا ویزای تحصیلی ترکیه را اخذ نمایید. یعنی با اینکه می‌توانید بدون ویزا به کشور ترکیه سفر کنید، نمی‌توانید بدون ویزای تحصیلی در یک دانشگاه ترکیه‌ای درس بخوانید.

روند دریافت ویزا بسیار ساده و سر راست است. شما باید به سایت سفارت ترکیه بروید تا از مدارک لازم جهت اخذ ویزا سردربیاورید. سپس وقت سفارت بگیرید و بعد با مدارک به سفارت ترکیه مراجعه کنید.

خوشبختانه سفارت ترکیه در ایران وجود دارد و برای اخذ ویزا نیازی به مسافرت خارج از کشور ندارید. ویزا حدود 8 هفته پس از درخواست صادر می‌شود. پس حتما به موقع اقدام کنید تا مهلت ثبت‌نام از دست نرود.

مرحله‌ی پنجم: خود را جهت پرداخت هزینه‌های زندگی آماده کنید

قبل از اینکه سوار هواپیما بشوید تا شما را برای تحصیل به ترکیه ببرد؛ راجع به شهریه‌ی دانشگاه و هزینه‌های زندگی اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

اگر نتوانید از دانشگاه مورد نظر بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید، پس قطعا هزینه‌های سنگینی بر دوشتان قرار خواهد گرفت. حتما در مورد شهریه دانشگاه و هزینه‌ی زندگی در ترکیه، جنبه های مختلف را بررسی کنید. در ادامه شهریه‌ در مقاطع مختلف دانشگاهی ذکر شده است:

  • کارشناسی به زبان انگلیسی: سالی 450 تا 1500 دلار
  • کارشناسی به زبان ترکی: سالی 240 تا 750 دلار
  • کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی:‌ سالی 600 تا 900 دلار
  • کارشناسی ارشد و دکترا به زبان ترکی:‌ سالی 300 تا 600 دلار

علاوه بر شهریه‌ها، باید ماهی 350 تا 500 دلار برای زندگی و نزدیک 100 الی 150 دلار برای خرید کتاب‌های مختلف در نظر بگیرید. شما حتی برای دریافت کارت دانشجویی نیز باید هزینه‌های مشخصی بپردازید.

پس علاوه بر این موارد باید هزینه‌ی کاغذبازی‌ها و باز کردن حساب در بانک و از همه مهم‌تر، اجاره‌خانه را در نظر بگیرید. البته شما برای اخذ بورسیه نیز می‌توانید اقدام کنید. ولی در این صورت باید شرایط دانشگاه جهت دریافت بورسیه را مطالعه کنید.

سخن آخر

با توجه به اینکه نرخ ارز روز به روز بالاتر می‌رود، مهاجرت تحصیلی نیز گران‌تر خواهد بود. علاوه بر این، در صورت مهاجرت تحصیلی نمی‌توانید درآمدی داشته باشید. اگر به کار دانشجویی نیز مشغول شوید، باز هم پول چندانی به دست نمیاورید. به همین دلیل، سفر به زادگاه خودتان سخت‌تر خواهد بود.

در چنین مواقعی، کشور ترکیه فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند. از آنجا که این کشور در همسایگی ما قرار دارد و برای سفر به آن، به ویزا نیازی ندارید؛ می‌توانید هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

علاوه بر این، هزینه‌های زندگی در کشور ترکیه، نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی خیلی کمتر است. پس در این صورت می‌توانید

یک زندگی دانشجویی مقرون به صرفه را تجربه کنید. در کنار تمام این موارد، تحصیل در کشور نیمه اروپایی ترکیه امتیازات زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. پس اگر تمایل دارید در کشوری مسلمان نشین ولی اروپایی تحصیل کنید، دست بجنبانید و مدارکتان را ارسال نمایید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:37

تحصیل در آلمان : آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی در دنیا است. کشوری که به خاطر ارائه‌ی خدمات آموزشی برتر، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهت مهاجرت به اروپا  تبدیل شده است. به همین دلیل دانشجویان کشورهای مختلف برای ادامه تحصیلات عالی خود به آلمان می‌روند.

با توجه به این‌که کشور آلمان از لحاظ صنعتی پیشرفته است؛ تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی قصد ادامه‌ی تحصیل در آن را دارند. علاوه‌بر این، بیشتر این دانشجویان در اخذ بورسیه‌ی تحصیلی برای تحصیل در آلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند. تعداد زیادی از دانشگاه‌های دولتی آلمان بورسیه‌های مختلفی را برای رشته‌های مهندسی ارائه می‌دهد.

مهندسی برق: محبوب دل آلمانی‌ها

از میان این رشته‌ها می‌توان به رشته‌ی محبوب مهندسی برق اشاره کرد. در ادامه لیست دانشگاه‌هایی را ذکر می‌کنیم که برای رشته‌های مهندسی، بورسیه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند. علاوه‌ بر این، راجع‌به برخی آن‌ها با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد.

  1. دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)
  2. دانشگاه RWTH Aachen
  3. دانشگاه فنی برلین (Technical University of Berlin)
  4. موسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)
  5. دانشگاه Stuttgart
  6. دانشگاه Duisburg-Essen
  7. دانشگاه Hannover
  8. دانشگاه Freiburg
  9. دانشگاه صنعتی Braunschweig
  10. دانشگاه فنی Dresden
  11. دانشگاه صنعتی Darmstadt
  12. دانشگاه Ruhr University Bochum
  13. دانشگاه Erlangen Nuremberg
  14. دانشگاه صنعتی هامبورگ (Hamburg University of Technology)
  15. دانشگاه صنعتی Dortmund

دانشگاه فنی مونیخ: دومین دانشگاه برتر آلمان

این دانشگاه در آلمان رتبه دوم و در جهان 41 را به خودش اختصاص داده است. علاوه بر این، دانشگاه فنی مونیخ ، اولین و بهترین دانشگاه جهت تحصیل در رشته‌ی مهندسی است. تعداد زیادی از دانشمندان بزرگ و برندگان جوایز نوبل از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. دانشگاه فنی مونیخ، نخستین دانشگاه آلمانی است که به عنوان دانشگاه مخصوص رشته‌های مهندسی شناخته می‌شود.

این دانشگاه همیشه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های رتبه‌بندی می‌شود. در این دانشگاه انواع و اقسام رشته‌های مهندسی ارائه می‌شود و شرایط پذیرش برای هر بخش متفاوت است. شما دو بار در سال فرصت دارید که جهت اخذ بورسیه و پذیرش از دانشگاه فنی مونیخ اقدام کنید.  با توجه به تمام موارد بالا، دانشگاه فنی مونیخ را می‌توان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهت تحصیل در آلمان به حساب آورد. در ادامه لیستی از انواع رشته‌های مهندسی که در این دانشگاه ارائه می‌شود را مشاهده خواهید کرد:

  • مهندسی نیرو
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نرم افزار
  • علوم مهندسی
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی زمین شناسی و هیدروژئولوژی
  • مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • مهندسی داده و تجزیه و تحلیل
  • مهندسی انرژی
  • مهندسی ارتباطات
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی بیوپروسس
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی عصب
  • مهندسی بازی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم افزار خودرو
  • علوم و مهندسی مواد

اطلاعات بیشتر را می‌توان از وب سایت رسمی دانشگاه، همراه با جزئیات بورس تحصیلی آن  بدست آورد.

دانشگاه RWTH Achen

دانشگاهی که بیشتر بخاطر علوم‌طبیعی و رشته‌های مهندسی مشهور است. این دانشگاه بستری مناسب برای نوآوری و پژوهش‌های مهندسی است. امکان انجام تحقیقات گسترده و امکانات آموزشی برتر، دانشگاه EWTH Achen را به محیطی خارق‌العاده برای دانشجویان مهندسی تبدیل کرده است.  در این دانشگاه رشته‌های متنوعی از شاخه‌ی مهندسی ارائه می‌شود. معیارها و مهلت پذیرش دانشگاه برای هر شاخه نیز متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی دانشگاه RWTH Aachen مراجعه کنید و از این بخش، راجع به بورس‌های مختلف تحصیلی، مطالعه فرمایید.

 دانشگاه فنی برلین و کتابخانه‌ی بزرگش

این دانشگاه در اصل، هفت دانشکده‌ی مجزا دارد :دانشکده‌ی علوم انسانی، دانشکده‌ی ریاضیات و علوم طبیعی، دانشکده‌ی علوم مهندسی، دانشکده‌ی مهندسی برق و علوم کامپیوتر و در نهایت دانشکده‌ی مهندسی مکانیک و سیستم‌های حمل و نقل. علاوه بر این،‌ یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی برلین موفق به دریافت جایزه نوبل شده است. این دانشگاه به یک کتابخانه بزرگ مجهز است که در آن طیف گسترده‌ای از منابع مختلف وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. علاوه بر این می‌توانید از این بخش راجع به بورس‌های تحصیلی این دانشگاه، مطالعه کنید.

موسسه‌ی فناوری و تکنولوژی Karlsruhe

این موسسه با بیش از 9000 کارمند به عنوان یک پژوهشگاه برتر در آموزش رشته‌های فنی مهندسی شناخته شده است. در ادامه لیستی از شاخه‌های مهندسی مختلف می‌بینید که در این موسسه تدریس می‌شوند:

  • کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت سیستم الکترونیکی
  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت و مهندسی برق
  • کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب
  • کارشناسی ارشد مهندسی برق
  • کارشناسی ارشد مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • کارشناسی ارشد مهندسی فضای سبز

علاوه بر این، این موسسه بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. شما از این بخش می‌توانید راجع به بورس‌های مختلف تحصیلی موسسه مطالعه کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به  وب‌سایت رسمی Karlsruhe Institute of Technology مراجعه کنید.

دانشگاه Stuttgart

این دانشگاه دارای 10 دانشکده است که 56 رشته در مقطع کارشناسی و 20 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، 20000 دانشجو و 7000 کارمند اداری وجود دارد و بیشتر به تدریس رشته‌های مهندسی و علوم طبیعی می‌پردازد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه فنی Dresden

این دانشگاه در حقیقت 5 مدرسه، 17 دانشکده و بیش از 33000 دانشجو دارد که 13 درصد آن‌ها، بین‌المللی و مهاجر هستند. این دانشگاه در تدریس رشته‌های مختلفی فعالیت دارد که از آن‌ها می‌توان به علوم طبیعی و ریاضیات، مهندسی عمران و محیط زیست، علوم مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی و تربیت معلم اشاره کرد. این دانشگاه برای دانشجویان بومی و بین‌المللی بورس‌های تحصیلی مختلفی در نظر گرفته  تا آن‌ها را هنگام تحصیل، حمایت کند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه فنی  Braunschweig

این دانشگاه به عنوان دانشگاه صنعتی Braunschweig نیز شناخته می‌شود. در این دانشگاه بیش از 2600 دانشجوی بین‌المللی وجود دارند که در رشته‌ی مهندسی درس می‌خوانند. بورس های تحصیلی دانشگاه Braunschweig به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه Hannover

این نهمین دانشگاه برجسته‌ی فناوری در آلمان است که بیش از 25000 دانشجو دارد.  از این میان 3000 دانشجو، بین‌المللی و مهاجر هستند. این دانشگاه دانشکده‌های مختلفی دارد که نام آن‌ها را در لیست زیر ذکر کرده‌ایم:

  • دانشکده‌ علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده زبانشناسی و ادبیات
  • دانشکده مهندسی و فناوری
  • دانشکده قانون و اقتصاد
  • دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات

با توجه به دانشکده‌های مختلف در این دانشگاه، طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی ارائه می‌شوند. بنابراین، دانشجویان مهندسی برق می‌‌توانند جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان، این دانشگاه را انتخاب کنند. دانشگاه برای برخی از دانشجویان نیز بورس‌های تحصیلی مختلفی در نظر گرفته است که از این بخش قابل پیگیری هستند. برای اطلاعات بیشتر، به سایت اصلی دانشگاه سر بزنید.

دانشگاه Freiburg

این دانشگاه در سال 1457 تأسیس شده است و در زمینه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی و مهندسی، پزشکی، حقوق و الهیات امکانات آموزشی برتری ارائه می‌دهد. در این میان، به تعداد زیادی از دانشجویان بورس‌های تحصیلی ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.  برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دانشگاه فرایبورگ مراجعه کنید.

دانشگاه صنعتی Dortmund

دانشگاه صنعتی Dortmund  با 34000 دانشجو، 300 استاد و 11 دانشکده، تنها 49 سال سن دارد. در این دانشگاه دوره های مختلفی از علوم و مهندسی گرفته تا علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی ارائه می‌شود. بورسیه‌های دانشگاه صنعتی Dortmund  نیز برای دانشجویان واجد شرایط در دسترس است. برای جزئیات بیشتر می‌توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه صنعتی هامبورگ

این دانشگاه پژوهش محور و با هدف پیشبرد نوآوری و فناوری است. در این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. علاوه بر این، دانشگاه صنعتی هامبورگ بورسیه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته است که بر اساس شایستگی به آن‌ها اعطا می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی دانشگاه صنعتی هامبورگ مراجعه کنید.

 سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم راجع به دانشگاه‌های مختلفی توضیح دهیم که برای رشته‌ی مهندسی برق، بورسیه‌ی تحصیلی در نظر گرفته‌اند. البته در این دانشگاه‌ها، صرفا رشته‌ی مهندسی برق ارائه نمی‌شود و شما در هر شاخه از مهندسی می‌توانید بورسیه بگیرید. ولی اخذ بورسیه مستلزم شرایط خاصی است که از آن‌ها می‌توان به رزومه‌ی تحصیلی قوی و معدل بالا اشاره کرد.

در هر صورت این نکته را در نظر داشته باشید که کشور آلمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در اروپا و چه بسا تحصیل در رشته‌ی مهندسی است. پس ارزشش را دارد که برای اخذ بورسیه و پذیرش از دانشگاه‌های آلمانی، تلاش کنید. موفق باشید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:34

 

 تحصیل در ترکیه : ترکیه، کشوری نیمه‌اروپایی است که در همسایگی کشور خودمان ایران قرار دارد. اما با وجود این‌که نیمی از این کشور در اروپا قرار دارد، هزینه‌ی سفر یا تحصیل در آن در مقایسه با اروپا کمتر است.

برای مثال، اگر برای مهاجرت تحصیلی، کشوری مثل انگلیس را انتخاب کنید، قطعا موظف به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی خواهید شد. اما تحصیل در ترکیه مطمئنا مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

البته لازم نیست یاد این خاطره بیفتید که در سفر قبلی به ترکیه، پول زیادی پرداخت کرده‌اید. معمولا در سفرهای خارج از کشور «ولخرجی» از قلم نمیفتد. اما اگر برای تحصیل به این کشور سفر کنید، پول خیلی کمتری پرداخت خواهید کرد.

برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه، حتی نیازی نیست که تمکن مالی خیلی زیادی داشته باشید! علاوه بر این، می‌توانید از دانشگاه‌های برتر ترکیه‌ای بورسیه بگیرید و دیگر نگران پرداخت چیزی نباشید.

ترکیه: مقصد این روزهای دانشجویان ایرانی

 از آنجا که این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد، امکان برقراری ارتباط با اعضای خانواده نیز راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. چون سایر کشورهای اروپایی یا کانادا، به این راحتی‌ها به کسی ویزا نمی‌دهند.

برای مثال، اگر خانواده‌ی شما یک سفر به اروپا نرفته باشند، نمی‌توانند از کانادا ویزای توریستی بگیرند. علاوه بر این، باید نزدیک 22 میلیون تومان بابت هر بلیط بپردازند. برای اخذ ویزا نیز باید به کشور ترکیه سفر کنند و در سفارت کانادا، انگشت‌نگاری شوند.

در مقابل اگر کشور ترکیه را در نظر بگیرید، متوجه کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها خواهید شد. برای مثال، ایرانی‌ها برای ورود به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارند.

پس اگر خدایی نکرده دچار مشکل شوید نیز به راحتی می‌توانید خانواده‌ی خود را ملاقات کنید و نهایتا، سه میلیون تومان بابت بلیط‌ها بپردازید.

البته کاهش هزینه‌ها، به معنی کاهش کیفیت سیستم آموزشی نیست. سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه درست شبیه سیستم آموزشی دانشگاه‌های اروپایی عمل می‌کند.

بنابراین، هر دانشجویی که بتواند از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شود؛ آینده‌ی درخشانی خواهد داشت.

حتی نیازی نیست که نگران یادگیری زبان ترکی استانبولی باشید. چون دانشگاه‌های ترکیه‌ای، بسیاری از رشته‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید با خیالی راحت به ادامه‌ی تحصیل در ترکیه بپردازید. البته بهتر است تا حدی زبان ترکی را بلد باشید تا بتوانید به امرار معاش بپردازید.

محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور ترکیه

اما برای تحصیل در ترکیه، چه رشته‌ای بخوانیم؟ شاید این سوال ذهن تعداد زیادی از دانشجویان را به خود مشغول کند.

چون اکثر دانشجویان به ترکیه به شکل مقصدی توریستی نگاه می‌کنند و راجع به موقعیت‌های شغلی و بازارکار آن، چیز زیادی نمی‌دانند.

برای مثال، تقریبا همه می‌دانند که در کشور آلمان چه رشته‌ای بخوانند. از آنجا که کشور آلمان، یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی در دنیا است، پس بهتر است تحصیل در رشته‌ی مهندسی را انتخاب کنید.

اما برای کشوری مثل ترکیه، چه رشته‌ای بخوانید که آینده‌ای روشن انتظارتان را بکشد؟

اگر قصد  دارید بعد از فارغ‌التحصیلی، در کشور ترکیه بمانید؛ پس بهتر است رشته‌ای را بخوانید که در ترکیه بازار کار خوبی داشته  باشد.

اگر قصد ماندن ندارید نیز می‌توانید هر رشته‌ای که دوست دارید را بخوانید. چون در دانشگاه‌های ترکیه، انواع و اقسام رشته‌ها تدریس می‌شود و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

ما در ادامه لیستی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در ترکیه را نام می‌بریم و بعد، به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • رشته‌ی مدیریت
  • رشته‌ی مهندسی پزشکی
  • رشته‌ی معماری
  • رشته‌ی خبرنگاری و رسانه

آخر و عاقبت مدیرها در ترکیه

حتی اگر یک سریال ترکی نیز تماشا کنید، به این نتیجه می‌‌رسید که وضع مدیرها و رئیس‌های ترکیه‌ای خیلی خوب است. پس چرا شما در آینده یک مدیر پولدار نشوید؟

شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی به مدیریت در این کشور بپردازید. در دانشگاه‌های ترکیه‌ای معمولا اکثر شاخه‌های مدیریت از جمله مدیریت مالی و مدیریت حساب‌داری تدریس می‌شود.

همنشین‌شدن با رئیس‌جمهور اردوغان!

بدون شک، با تحصیل در رشته‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل می‌توانید به مرحله‌ای خوبی برسید. اگر شما کسی هستید که آینده‌ی خود را در کادر ریاست جمهوری، مجلس و … تصور می‌کند، پس حتما باید به تحصیل در این رشته بپردازید.

جالب است بدانید که رشته‌ی روابط بین‌الملل، اخیرا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. چون حتی اگر این رشته را در کشور خودتان هم بخوانید، آینده‌ی درخشانی خواهید داشت.

البته برای اینکه بتوانید در این رشته پذیرش تحصیلی بگیرید، باید تا حد زیادی تلاش کنید. برای مثال، بازگوشی در دوره‌ی کارشناسی را کنار بگذارید و معدل خود را بالاتر ببرید. چون رشته‌ی روابط بین‌الملل، سختی‌های زیادی دارد و باید با ذهنی باز با آن مواجه شوید.

اما اگر بتوانید در اخذ پذیرش تحصیلی موفق شوید، بدون شک جایگاه خوبی در کلان‌شهرها یا پایتخت  ترکیه خواهید داشت. اگر می‌خواهید شانس پذیرش خود را بالاتر ببرید؛ سعی کنید مقالات ISI خوبی ارائه دهید.

این رشته علاوه بر معدل بالا، تا حد زیادی پذیرای ایده‌‌های تحقیقاتی و پژوهشی است. پس اگر دانشجوی خلاق و پرتلاشی هستید، حتما شانستان را امتحان کنید. بدون شک این  رشته آینده‌ی بسیار خوبی در ترکیه به همراه دارد.

مهندسی پزشکی، رشته‌ی باکلاس ترکیه‌ای

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که شما برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی، سختی‌های زیادی پیش رو دارید. به همین ترتیب نسبت به سایر دانشجویان اطلاعات بیشتری خواهید داشت.

چون قرار است تجهیزات پزشکی بسازید و این کار دقت بسیار زیادی نیاز دارد. پس برای یادگیری آن باید زحمت زیادی بکشید. اما تمام این سختی‌ها نتیجه‌ی بسیار خوبی در پی دارد. شما با تحصیل در رشته‌ی مهندسی پزشکی در ترکیه، از جایگاه بسیار خوبی برخوردار خواهید شد.

دانشگاه‌های ترکیه‌ای این رشته را به نوعی تدریس می‌کنند که شما شخصی خلاق و خوش‌فکر بار بیایید.

چون شما باید خلاقیت داشته باشید و از نیاز بیماران و پزشکان سردربیاورید. سپس بر اساس همین نیازها، ابزار جدیدی اختراع کنید که به فکر شخصی دیگر خطور نکرده باشد. به طور کلی، این رشته به دانشجویانی پرانگیزه، پرتلاش و خوش فکر نیاز دارد.

دانشگاه‌های ترکیه‌ای، با سیستم آموزشی برتر اروپایی و آمریکایی می‌توانند این رشته را به بهترین نحو به شما آموزش دهند. چه بسا بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید برند مخصوص خودتان را داشته باشید و علاوه بر یک مهندس حرفه‌ای، یک تاجر موفق شوید.

معماری را از نسل سازندگان مسجد ایاصوفیه یاد بگیرید

کافی است نگاهی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری ترکیه بیندازید تا به اصل هنر معماری آن‌ها پی ببرید. برای مثال می‌توان به مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد اشاره کرد. سیستم آموزشی برتر دانشگاه‌های ترکیه‌ای، امکان تحصیلات عالی در این رشته را فراهم آورده‌اند.

به این ترتیب، شما می‌توانید انواع و اقسام هنرهای معماری را یادبگیرید و در جهت ساخت بناهای زیباتر و جدید‌تر، تلاش کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کسی مجبورتان نمی‌کند حتما از طرح‌های نئوکلاسیک استفاده کنید!

شما می‌توانید  یک پست مدرنیست فوق‌العاده باشید و با شرکت‌های ترکیه‌ای زیادی کار کنید. بدون شک در کشوری توریستی مثل ترکیه، یک معمار جایگاه ویژه‌ای دارد. فقط کافی است درس‌ها را به خوبی یاد بگیرید و فکرتان را نیز به کار بیندازید.

نیاز ترکیه به خبرنگارهای باهوش

شاید بازار کار روزنامه نگاری و خبرنگاری در کشور ما جالب نباشد. اما در کشوری مثل ترکیه، این رشته طرفداران بسیار زیادی دارد. چون در ساده‌ترین حالت ممکن، شما می‌توانید خبرنگار تعداد زیادی از سلبریتی‌های ترکیه‌ای شوید و از این راه پول خوبی در بیاورید.

دانشگاه‌های ترکیه، جدیدترین روش‌ها را جهت تحصیل رشته‌ی خبرنگاری به کار می‌گیرند. پس اگر به این رشته علاقه دارید، دست بجنبانید و ناامید نشوید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم راجع به برخی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار در ترکیه صحبت کنیم. اما این دلیل نمی‌شود که علایق خود را نادیده بگیرید یا تصور کنید که اگر رشته‌ی دیگری در ترکیه بخوانید، آینده‌ای نخواهید داشت.

در کشور ترکیه، هر رشته‌ای آینده‌ی مخصوص به خودش را دارد. پس نگران این قضیه نباشید که اگر «تربیت معلمی» بخوانید، بیکار خواهید ماند.

همانطور که در تمام کشورهای دنیا، پزشکی، پرستاری و حقوق از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در کشور ترکیه نیز برخی رشته‌ها پرطرفدارتر است.

شما فقط کافی است که در کار خود یک حرفه‌ای باشید. در چنین حالتی، همه استخدامتان می‌کنند. فرقی هم نمی‌کند که در دانشگاه، چه رشته‌ای خوانده باشیدJ پس موفق باشید.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:30

پولسازترین رشته‌های روسیه : معمولا تعداد زیادی از دانشجویان تصورات غلطی نسبت به مهاجرت تحصیلی دارند. برای مثال فکر می‌کنند که برای رشته‌ی تحصیلی آن‌ها، در هر کشوری که می‌خواهند یک شغل پردرآمد وجود دارد. یعنی نسبت به بازار  کار و وضعیت اقتصادی کشورهای دیگر، تصور خیلی خوبی دارند.

اگر شما نیز چنین تصوری دارید؛ بهتر است آن را دور بریزید. برای مهاجرت به هر کشور ابتدا باید بازار کار و وضعیت اقتصادی آن را در نظر گرفت.

حتی اگر برای تحصیل در اروپا نیز اقدام می‌کنید باید راجع‌به بازارکار کشور مورد نظر، اطلاعات جمع کنید. شاید برخی رشته‌ها، در برخی کشورها بازار کار خوبی نداشته باشد!

در هر کشور، برخی رشته‌ها پرطرفدارتر و پولسازتر از سایر رشته‌ها هستند. برای مثال، در کشور ما ایران یک مترجم زبان انگلیسی درآمد بسیار خوبی دارد. اما در برخی کشورها، مترجم‌ها درآمد چندانی ندارند. ولی اگر به تدریس زبان انگلیسی بپردازند، وضعیت مالی بهتری خواهند داشت.

البته اگر می‌خواهید به همین یک زبانی که بلدید تکیه کنید، قطعا در کشور انگلیسی زبانی مثل کانادا و انگلیس، جایگاه جالبی نخواهید داشت. چون زبان دوم شما، زبان مادری آن‌ها است.

راه دوری نرویم. فرض کنیم برای مهاجرت تحصیلی، کشور روسیه را انتخاب کرده باشید. کشوری که ساختمان‌ها و میدان‌های رنگارنگ و تاریخی‌اش از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اما برای مهاجرت تحصیلی به روسیه، در چه رشته‌ای درس بخوانیم؟ چه رشته‌هایی در کشور روسیه پولسازتر هستند؟کدام رشته‌ها بازارکار بهتری دارند؟ در ادامه قرار است راجع به همین موضوع صحبت کنیم.

در این مقاله ما رشته‌هایی به شما معرفی می‌کنیم که جزء پردرآمدترین رشته‌ها در روسیه هستند و ازار کار خیلی خوبی دارند. پس به محض فارغ‌التحصیلی می‌توانید شغل مناسبی  پیدا کنید و درآمد بالایی داشته باشید.

وضعیت دانشگاه‌های روسیه

قبل از هر چیز بهتر است راجع‌به خدمات و امکانات آموزشی دانشگاه‌های روسیه بپردازیم. در کشور روسیه بیش از 600 دانشگاه دولتی معتبر وجود دارد که از میان آن‌ها، 35 دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه‌های دنیا رتبه‌بندی شده‌اند. بدون شک، محل تولد نویسندگانی چون چخوف و داستایوفسکی، از سیستم آموزشی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی اعتبار آموزشی بالاتری دارد و با مدرک آن می‌توان در  هر نقطه از جهان مشغول به کار شد. علاوه بر این، امکان اخذ بورسیه‌ نیز وجود دارد. جالب است بدانید که شانس ایرانی‌ها برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های روسیه بالاتر از سایر کشورها است.

شاید با خودتان فکر کنید که چرا به جای کشوری مثل کانادا یا استرالیا، به روسیه مهاجرت کنیم؟ بسیار خوب، بیایید واقع بین باشیم. همه نمی‌توانند به راحتی از دانشگاه‌های کانادایی و استرالیایی پذیرش یا بورسیه‌ی تحصیلی بگیرند.

اما راه مهاجرت تحصیلی به روسیه برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده است. یعنی دردسرها جهت اخذ پذیرش خیلی کمتر است.

علاوه بر این،‌ روسیه روابط بسیار خوبی با کشور ایران دارد و هزینه‌ی رفت و آمد نیز سربه‌فلک نمی‌کشد. حتی اخذ ویزای توریستی روسیه بسیار آسان است. پس راحت‌تر از چیزی که تصور می‌کنید، در طول تحصیل می‌توانید خانواده‌ی خود را ملاقات کنید.

پولسازترین رشته‌های تحصیلی در روسیه

با توجه به تعابیر بالا، اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید راجع‌به بازارکار آن نیز مطلع شوید. در ادامه قرار است راجع به پولسازترین رشته‌های  تحصیلی در روسیه صحبت کنیم. رشته‌هایی که آینده‌ای مرفح، بی‌درد و پرپول را برایتان رقم خواهند زد.

رشته‌ی پزشکی، سخت ولی دوست‌داشتنی

این کاملا بدیهی است که رشته‌ی پزشکی، رشته‌ای پولساز باشد. هرچند به خاطر بالا بودن هزینه‌های درمان در روسیه، اکثر مردم ترجیح می‌دهند که هنگام بیماری به داروخانه‌ها پناه بیاورند.

اما در هر صورت، رشته‌ی پزشکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در روسیه است. پزشکی در روسیه بازارکار خیلی خوبی دارد و از کنار آن، می‌توانید پول بسیار زیادی به دست بیاورید. از برترین دانشگاه‌های پزشکی در روسیه می‌توان به دانشگاه علوم پزشکی شچینوا، پائولوف، کازان، رودن و … اشاره کرد.

در حفظ دندان‌های روس‌ها کوشا باشید!

فرقی نمی‌کند که در کجا زندگی می‌کنید. اگر دندان‌پزشک باشید، قطعا شخص  پولداری خواهید  بود.  در روسیه مردم به دندان‌های خود تا حد زیادی اهمیت می‌دهند.  به همین دلیل، برای آن‌ها هزینه می‌کنند.

یعنی دندان چیزی نیست که با مراجعه به داروخانه بتوانند درمانش کنند. پس اگر در دانشگاه‌های روسیه، دندان‌پزشکی بخوانید؛ نونتان در روغن خواهد بود. علاوه بر این، تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی در روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا کانادا ارزان‌تر است.

یک داروخانه را روی نوک انگشتتان بچرخانید!

از دیگر رشته‌های محبوب و پرطرفدار در روسیه، می‌توان به رشته‌ی داروسازی اشاره کرد. رشته‌ای که از شما یک دکتر داروساز می‌سازد. به این ترتیب، در داروخانه کار می‌کنید. درست جایی که روس‌ها زیاد به آن سر می‌زنند. در صورت تحصیل در رشته‌ی داروسازی در روسیه، بدون شک از درآمد  بسیار بالایی برخوردار خواهید بود.

در شرکت نفت روسیه کار کنید

روسیه کشوری است که دائما با نفت و گاز سروکار دارد. فرقی نمی‌کند که قصدش صادرات یا واردات نفت و گاز باشد. به هر حال، به متخصص و مهندس‌های ماهری در این زمینه نیاز دارد.

پس یکی دیگر از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های روسیه، مهندسی نفت و گاز است. شما با تحصیل در این رشته هم می‌توانید شغلی دولتی داشته باشید هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این زمینه انجام دهید.

خلبان شوید، هواپیما برانید و پول پارو کنید

رشته‌ی خلبانی نیز یکی دیگر از آن رشته‌های محبوب در روسیه است. رشته‌ای که به کمک آن می‌توانید زمین را زیر پایتان بگذارید؛ پرستیژ شغلی بالایی داشته باشید؛ و پولدار شوید.

جالب است بدانید که اکثر دانشگاه‌های اروپایی از پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌ی خلبانی امتناع می‌ورزند. اما دانشگاه هوا فضای سن پترزبورگ، شما را به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌پذیرد. فقط کافی است که واجد شرایط باشید تا بتوانید در این دانشگاه، خلبان موفقی شوید.

بعد از فارغ‌التحصیلی نیز می‌توانید در ایرلاین‌های روسی مشغول به کار شوید. شرط می‌بندیم که آن یونیفرم‌های پرزرق و برق و زیبا، خیلی به شما می‌آیندJ

وضعیت مهندسان کامپیوتر نیز خوب است

امروزه مهندسی کامپیوتر و آی تی جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود. در حقیقت، دورانی که مهندس‌های کامپیوتر بیکار بودند به اتمام رسیده است. مهندس کامپیوتر، کسی است که هر شرکتی به آن نیاز دارد.

چون امروزه در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، از کامپیوتر زیاد استفاده می‌شود. پس قطعا در روسیه به یک مهندس کامپیوتر متخصص و حرفه‌ای نیز نیاز دارند. مهندسان کامپیوتر و آی تی، حقوق و دستمزد بسیار بالایی در روسیه دارند. در اکثر دانشگاه‌های روسیه، این رشته به خوبی تدریس می‌شود.

در روسیه، یک دانشمند فناوری هسته‌ای شوید

اگر فقط پنج دقیقه اخبار تماشا کنید نیز متوجه می‌شوید که کشور روسیه، تا حد زیادی با انرژی هسته‌ای سروکار دارد. این کشور را می‌توان یکی از فعالان در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای در نظر گرفت.

علاوه بر این، رشته‌ی فناوری هسته‌ای به بهترین نحو ممکن در دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شود. پذیرش دانشجوی بین‌المللی در این زمینه نیز مانعی ندارد. پس کافی است شرایط لازم را داشته باشید و جهت پذیرش اقدام کنید. این رشته در دولت روسیه بازار کار بسیار خوبی دارد.

پس با تحصیل در رشته‌ی فناوری هسته‌ای در روسیه می‌توانید آینده‌ی خوب و درآمد بالایی داشته باشید.

سخن آخر

با وجود اینکه روسیه کشوری پهناور است و نیمی از آن در قاره‌ی اروپا قرار دارد؛ مهاجرت تحصیلی به آن آسان است. شما به راحتی می‌توانید از دانشگاه‌های برتر روسیه بورسیه بگیرید و هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

یکی از مفید‌ترین نکات راجع به روسیه این است که برای اجاره خانه، کسی از شما پول پیش نمی‌گیرد. پس فقط کافی است که کار پیدا کنید تا از پس کرایه‌ها و هزینه‌های زندگی بربیایید.

در این مقاله سعی کردیم به شما راجع به پولساز‌ترین رشته‌ها در روسیه توضیح دهیم. کشوری که بازارکار خوبی  دارد و برای اکثر رشته‌های تحصیلی، شغلی وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که مشاغل انتخابی ما، درآمد‌های چندهزار دلاری را شامل می‌شوند.

شما با حقوق 1500 دلار در روسیه نیز می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید. فقط کافی است خوب درس بخوانید و در کارتان حرفه‌ای شوید. به این ترتیب می‌توانید زندگی ایده‌آلی در این کشور داشته باشید. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

مبلمان...
ما را در سایت مبلمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shadi sshadon بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 4:25